Het dikke stadsboek

Het dikke stadsboek

‘Wat is er veel te doen in de stad!

Je kunt er wandelen in het park, winkelen, musea bezoeken, lekker eten en nog veel meer. Spring op de bus, neem een taxi en ga op ontdekkingstocht in dit boek met stevige flapjes voor de allerkleinsten.

Kartonboek, dik en stad

De titel Het dikke stadsboek is zeker terecht, want dit kartonboek heeft echt een dik formaat en bevat zeer veel pagina’s. Er valt ontzettend veel in het boek te ontdekken, omdat je de pagina’s ook vaak uit kunt klappen. Er zijn ook pagina’s bij met flapjes en/of doorkijkjes. De onderwerpen zijn zeer gevarieerd: van voertuigen zoals de metro in de stad tot een taxi en van een veerboot tot een helikopter. Daarna volgt al snel een opsomming van soorten gebouwen die te vinden zijn in de stad zoals een museum, de rommelmarkt, het stadion en de boekhandel. Ik denk dat dit boek ook zeker kan inspireren tot leuke uitjes in de stad zoals het houden van een picknick in het park en het kopen van een ijsje bij de ijscokar.

Af en toe staan er Belgische uitdrukkingen in het boek zoals ‘een team supporteren’ en ‘een broodje van bij het snackkraam’, maar de betekenis van deze uitdrukkingen spreken voor zich. Dit boek zal zeker gesprekken met je kind uitlokken. Wat zullen jonge kinderen plezier beleven aan het doorbladeren van dit boek! Wanneer je zelf in een stad woont, dan zal dit boek voor veel momenten van herkenning zorgen. Woon je juist in een dorp in plaats van in de stad, dan is dit boek zeer geschikt om te laten zien wat je allemaal in een stad kunt vinden.

Het boek is rijk en vrolijk geïllustreerd in felle kleuren. Het boek oogt fris en modern net als een hippe stad. Het dikke stadsboek is een echte aanrader voor de nieuwsgierige jonge citytripper van 2 tot 4 jaar.