Het dikke vogelboek

Het dikke vogelboek

‘Kom mee en leer van alles over vogels die je in ons land kunt vinden!’

Wist je dat een aalscholver ook wel een ‘konteklopper’ wordt genoemd? Wist je dat een buizerd zijn vrouwtje versierd door spectaculaire duikvluchten te maken? En wist je dat ijsvogels een nest in een zelfgegraven tunnel maken? Je ontdekt het allemaal in dit boek vol vogels die je in ons land kunt vinden.

Informatief, kleurrijk en overzichtelijk

Na Het dikke dierenboekHet dikke vaderlandse dierenboekHet dikke kriebelbeestjesboek en Het dikke dinoboek komt het duo Marianne Busser en Ron Schröder nu met een nieuw deel in deze reeks, namelijk Het dikke vogelboek. Zoals de naam al doet vermoeden, staat dit boek boordevol informatie over vogels die je in ons land kunt vinden. Van aalscholver tot de kiekendief en van het roodborstje tot de zwaan, alle vogels komen voorbij in dit prachtige informatieve boek.

Iedere vogel heeft 4 pagina’s tot zijn of haar beschikking. Op de eerste dubbele pagina staat altijd een versje over die vogel. In het versje zit al een klein beetje informatie verwerkt. Op de volgende dubbele pagina krijg je veel informatie over de vogel. De informatie op die pagina is verdeeld in verschillende kaders. Dat maakt het overzichtelijk en behapbaar. De vogels zijn op alfabetische volgorde gerangschikt. De informatie wordt op een heldere en duidelijke manier verwoord, zodat het ook voor jonge kinderen goed te begrijpen is.

De versjes en informatie worden ondersteund door prachtige, kleurrijke illustraties die de gehele pagina vullen. Bij het versje kun je goed zien hoe de vogel eruit ziet. Bij de informatieve pagina’s zie je alleen het silhouet van het dier. Ook kun je op die tweede dubbele pagina altijd ergens een kabouter ontdekken. Wat zorgt voor een leuke zoektocht voor de lezer.

Een prachtig, overzichtelijk en kleurrijk boek boordevol versjes en bijzondere weetjes over de wilde vogels in ons land. Geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar.