Het eiland van de Verloren Woorden

Het eiland van de Verloren Woorden

‘De Verloren Woorden zijn magische talen die lang geleden verdwenen zijn. Volgens de verhalen hebben de oude magiërs de Verloren Woorden in boeken opgesloten.’

De koningin van Florean is vergiftigd. Haar zoon Julian en zijn zussen vluchten. Hun moeder was de eerste zwarte magiër die heerste over het koninkrijk.
Xavier, haar voormalig raadsman, is de boosdoener. Hij aast op de troon en daarom zoekt hij een magisch boek met verloren bezweringen. Want om het koninkrijk te kunnen leiden moet hij een magische taal spreken.
Julian, zelf zwarte magiër en troonopvolger, doorziet Xaviers plan. Met zijn zussen, zijn antieke anti-draak en een eigenzinnig zeemonster zoekt ook hij het magische boek. De tijd dringt…

Magisch, avontuurlijk, fantasierijk

Wat direct opvalt wanneer je het boek in je handen hebt, is de bijzondere kaft. De letters van de titel hebben een schaduw wat je ziet als je het boek heen en weer beweegt. Betoverend! Het maakt dat je direct wil beginnen met lezen in dit boek.

De koningin van Florean blijkt vergiftigd. De duistere magiër Xavier wil de troon overnemen en Julian en zijn zussen Mijt en Noa moeten vluchten. Ze komen terecht op het eiland Astrae, een klein maar bijzonder eiland. Het is namelijk betoverd waardoor je ermee kan varen als met een schip. Ook is het eiland zo betoverd dat het hen verborgen hield voor Xavier. Julian heeft enkele magiërs die nog trouw waren aan de oude koningin uitgenodigd om op Astrae te komen wonen. Ze willen een voor een de eilanden van Florean terug veroveren en Xaviers soldaten verjagen.

Er zijn negen magische talen, waarvan de meeste magiërs er één spreken. Julian beheerst ze allemaal. Dat maakt hem een machtige, duistere magiër. Noa ziet dat haar broer af en toe te ver gaat en zijn macht misbruikt. Ze is zelf erg intelligent en doorziet dingen sneller dan anderen. Ze adviseert haar broer en mag zitting nemen in de raad. Zo hoopt ze dat hij daardoor een rechtvaardige koning zal worden.

Na een mislukte aanval van Xavier, ontdekken de kinderen dat Xavier op zoek is naar een nieuwe magische taal, wat geschreven zou staan in het boek met de Verloren Woorden. Ze moeten ervoor zorgen dat zij als eerste de Verloren Woorden terug vinden, want als ze in de handen van Xavier vallen, wordt hij te machtig. Zullen de kinderen erin slagen om de Verloren Woorden te vinden? Een spannende zoektocht volgt.

Voor kinderen vanaf 10 jaar die houden van een superspannend, magisch verhaal.