Het grote reptielenboek

“Ga op meet & greet met de bijzondere reptielen uit dit boek.”

Dat reptielen fascinerende dieren zijn, laat Sterrin Smalbrugge zien in Het grote reptielenboek. Deze jonge ecologe schreef een onweerstaanbaar boek over de wereld van reptielen, compleet met gave foto’s en grappige tekeningen. Kortom: een boek voor echte durfals!

Fascinerend, extreem en uitdagend

Reptielen zijn superhelden. Zelfs in de extreemste gebieden kunnen deze oersterke dieren overleven. Hoe? Daar hebben ze heel slimme trucs voor ontwikkeld! Van infrarode straling voelen tot over het water lopen, of van kleur veranderen tot ogen die los van elkaar kunnen bewegen. Maar reptielen zijn niet alleen interessant vanwege hun coole gadgets. Ze zijn heel belangrijk voor de natuur. En er worden zelfs medicijnen gemaakt van het gif van sommige soorten. Hoog tijd dus om deze dieren van dichtbij te leren kennen!
In dit boek duik je in de wereld van Sterren Smalbrugge, een jonge ecologe. Ze schreef een prachtig boek over de wereld van de reptielen met daarin vele foto’s en illustraties met humor! In het boek staan tips om als een echte ecoloog op expeditie te gaan naar reptielen in Nederland. Men vindt reptielen vaak eng, en over de hele wereld worden ze bedreigd. Tijd om daar verandering in te laten komen. Aan de hand van dit boek leer je de waarde van deze dieren kennen voor de wereld. Kende jij het Gilamonster bijvoorbeeld al? Dit prachtige dier zorgt voor een medicijn tegen suikerziekte, onmisbaar dus! Aan het eind van het boek staat een quiz om te kijken of je alle informatie goed hebt opgeslagen, een leuke uitdaging voor iedere ecoloog in spé.

Dit is een boek voor echte durfals vanaf acht jaar.