Het kleurenmonster

Ga jij mee op ontdekkingstocht om er achter te komen wat er met het Kleurenmonster aan de hand is?”

Het kleurenmonster is in de war en weet niet wat er met hem aan de hand is. Hij voelt van alles door elkaar. Hij voelt zich blij, boos, verdrietig, bang èn kalm tegelijk. Omdat hij er niks van begrijpt komt een meisje hem helpen. Samen gaan ze kijken welke kleur er bij welk gevoel past. Maar… welk gevoel past er bij de roze kleur?

In drie woorden

Leerzaam, herkenbaar, gevoelens

In meer woorden

Het kleurenmonster wordt wakker en is in de war en weet niet wat er met hem aan de hand is. Wanneer je verder leest wordt het steeds meer duidelijker wat het kleurenmonster nou eigenlijk voelt. Gelukkig hoeft het kleurenmonster dit niet alleen te doen maar wordt hij geholpen door een meisje. Dit meisje legt ons, als lezer, goed uit wat je kan voelen bij de verschillende emoties. Elke emoties komt in een eigen potje zodat ze allemaal op een rijtje kunnen worden gezet. De mooie boodschap hierbij is dan ook dat je alle emoties kan voelen maar dat ze allemaal een eigen plekje hebben. Voor kinderen kan het best lastig zijn om de emoties een plekje te geven. Dit prachtige prentenboek kan ze hierbij helpen. 

De illustraties die zijn samengesteld door teken-, knip- en plakwerk is zo mooi gemaakt dat het uit het boek lijken te komen. Door het gebruik van heldere en duidelijke kleuren kunnen ze meteen worden gekoppeld aan de emotie. Mochten kinderen het moeilijk vinden om de emotie te beschrijven kunnen ze, door middel van dit boek, aangeven welke kleur ze zich voelen. Ook kan het kind leren om emoties bij anderen te herkennen en te accepteren.

Dit prachtige prentenboek is een waardevolle aanvulling voor de boekenkasten thuis en op de basisschool en wanneer je kind of leerling moeite heeft met zijn/haar emoties. 

Kan jij haken? Dan is het patroon voor het vingerpoppetje wel iets voor jou: https://haked.nl/product/haakpatroon-kleurmonsters/

Blog auteur Yvonne Soepboer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *