Het meisje dat op een olifant ontsnapte

Het meisje dat op een olifant ontsnapte

‘Dief. Rebel. Bandiet. Held?’

Chaya heeft overal wel een antwoord op. Maar zelfs zij kan zich er niet uit praten als wordt ontdekt dat zij de juwelen van de koningen heeft gestolen, ook al had ze daar een goede reden voor. Ze ontsnapt op de rug van een gestolen olifant en begint met haar vrienden aan een avontuurlijke reis door de jungle. Daar barst het van de bloedzuigers en broeit een revolutie. Dat brengt Chaya op een idee: misschien kan ze als held terugkeren naar het dorp dat ze als dief verliet.

Spannend, verrassend en meeslepend

Vanaf de eerste bladzijde is de spanning om te snijden. Daar staat de jonge Chaya met een bronzen speer op haar gericht… Dit is zo’n verhaal waar je als lezer volledig in wordt getrokken. De beeldende schrijfstijl van Nizrana Farook in een vertaling van Jolanda Jongedijk laat je niet meer los.

Door het stelen van de juwelen van de koningen raakt niet alleen Chaya in de problemen, maar ook haar vrienden Neelan en Nour worden betrokken bij de ellende die Chaya heeft veroorzaakt. Niemand gelooft dat Chaya de echte juwelendief is, ook niet wanneer ze dit eerlijk toegeeft. Haar beste vriend Neelan zal er voor worden gestraft, wat ze ook probeert. Als Chaya en Nour er in slagen om Neelan te bevrijden uit de gevangenis wordt het probleem nog groter. Ze slaan op de vlucht en stelen tijdens deze vlucht de olifant van de koning, Ananda. Samen moeten ze overleven in de jungle en bedenken ze een plan om terug te keren naar huis.

Naast alle spannende momenten in dit boek maak je kennis met de cultuur van Sri Lanka, het thuisland van de auteur. Het dagelijks leven, het eten en drinken, het leven in de jungle, dat alles wordt in dit boek uitvoerig en in detail besproken. Met een betoverende omslag ontworpen door David Dean, is dit boek een pareltje voor op iedere boekenplank.

Voor de avonturier vanaf tien jaar.