Het mysterieuze huis op de heuvel

‘Welkom in het mysterieuze huis op de heuvel…’

Wanneer Hedt en Spencer raadselachtige boodschappen zien in hun opa’s griezelige huis op de heuvel, neemt hun vakantie een onheilspellende wending. Waar is hun opa, die vroeger illusionist was, toch steeds mee bezig? En wat verzwijgt hij voor Hedy en Spencer over de geheimzinnige verdwijning van hun oma? Met hulp van een (pratend) hertenhoofd en een (ook pratend) berenvel, gaan Hedy en Spencer op zoek naar de waarheid. Lukt het hen om die te achterhalen wanneer waterspuwers, raven en mysterieuze magiërs hen tegenwerken?

Mysterieus, griezelig en verrassend

Raadselachtig, dat is wat dit boek is. Want hoe kon Oma Rose echt verdwijnen tijdens één van de acts van opa? En hoe kan het dat het hertenhoofd en het berenvel in de geheime kamer kunnen praten? Waarom mogen ze van Opa nergens aan zitten in dit huis? En wij schrijft al die mysterieuze boodschappen? Kortom een boek waarbij je je hersens eens lekker moet gaan kraken.

Het spannende verhaal over het mysterieuze huis op de heuvel, het huis waar opa woont, is vertaald vanuit het Engels door Esther Ottens. De oorspronkelijke tekst is geschreven door Mikki Lish en Kelly Ngai. Het boek kent geen illustraties maar is beeldend geschreven waardoor je op simpele wijze zelf een voorstelling kunt maken in je hoofd. De spannende gebeurtenissen volgen zich in rap tempo op en de raadsel blijven zich maar voordoen. Dit zorgt ervoor dat het wegleggen van dit boek een hele klus is.

Magie speelt een grote rol in het verhaal. Opa was vroeger illusionist en oma was zijn lieftallige assistente. Tot die ene dag, de dag waarop alles fout ging. Oma Rose verdween echt tijdens een truc en men zag haar nooit meer terug. Ontdek samen met Hedy en Spencer wat er met oma Rose gebeurd is. Ontrafel jij het raadsel van het mysterieuze huis op de heuvel?

Voor lezers die op zoek zijn naar spanning en mysterie vanaf tien jaar.