‘De wereld op z’n kop’

Een ontdekkingsreis langs de onderstebovenwereld van de vleermuizen.

Ontdek waarom deze vliegende zoogdieren zo belangrijk zijn voor onze wereld.

Kom meer te weten over de bedreigingen voor vleermuizen en wat jij kunt doen om ze te helpen.

Specifiek, actueel, pleidooi

Vleermuizen worden vaak geassocieerd met eng, griezelig  en gemeen (bloeddrinkers). In dit boek rekent Carlotte Millner  af met het foute imago van dit dier. De vleermuis verdient beter!

Ze vertelt ons dat er maar liefst meer dan 1300 soorten zijn, dat ze over de hele wereld voorkomen (behalve op de Noord- en de Zuidpool)  en dat we maar beter zuinig op ze kunnen zijn. Want, dat de vleermuis bijzonder is staat buiten kijf. Zeg nou zelf, een vliegend zoogdier dat op zijn kop hangt tijdens het slapen. Hoe bijzonder is dat! Maar wat nog veel belangrijker is: De vleermuizen houden diverse ecosystemen gezond. Zo zijn ze bijvoorbeeld onmisbaar bij de bestuiving van planten en het verspreiden van zaden. Actueel is dat de vleermuis het moeilijk heeft. In dit boek kun je lezen hoe je deze dieren kunt helpen en waarom dit hard nodig is. Een pleidooi voor de vleermuis dus, actueel omdat hij bescherming nodig heeft en specifiek omdat dit boek heel verhelderende informatie geeft over dit kwetsbare, nuttige dier.

Lees en bekijk dit boek en kom zelf tot de ontdekking dat Charlotte Millner er weer in is geslaagd om een belangrijk thema in een prentenboek tot leven te brengen (dit is het derde boek in een reeks). Haar speelse tekeningen zijn duidelijk, mooi en verhelderend. Ze beslaan de hele pagina en worden begeleid door korte stukjes tekst.  De hoofdzaak van deze tekstjes is steeds gedrukt in blokletters, wat maakt dat het erg to the point is. Als je dit boek uit hebt weet je veel over vleermuizen en kun je helpen om dit dier te beschermen!

Voor alle kinderen vanaf 6 jaar die meer over deze bijzondere dieren willen leren.