Het wilde dierenorkest

Het wilde dierenorkest
Tags: ,

‘Je kunt het zien, je kunt het horen. Je kunt het lezen met je OREN!
Als je de blokjescode kraakt, wordt er voor jou muziek gemaakt!’

Maestro Muis maakt zich op voor een grote muzikale verrassing! Kun jij erachter komen wat hij van plan is? Zoek de aanwijzingen die hij tijdens zijn reis achterlaat en los het raadsel op… Ben jij klaar voor een wild avontuur? Met een gratis muziekapp.

Muziek, dieren en orkest

De auteur van dit boek, Dan Brown, is natuurlijk vooral bekend door zijn boeken voor volwassenen, Het wilde dierenorkest is zijn prentenboekendebuut. Dan Brown is naast auteur zijn leven lang ook al muzikant. Voor dit boek componeerde hij zelf 21 klassieke muziekstukken die horen bij de dieren die hij beschrijft in zijn boek. Het is trouwens ook de eerste keer dat hij muziek uitbrengt. Door een gratis app te downloaden kun je de muziek beluisteren door je telefoon boven de bladzijde te houden. Je hoort dan automatisch het juiste muziekstuk.

Dit boek is een lees- en luisterboek ineen. Het boek begint zeer spannend door de geheime boodschap van Maestro Muis. Er wordt kort uitgelegd hoe je de muziek kunt beluisteren. Susan Batori heeft de illustraties verzorgd. De prachtige felgekleurde platen bevatten veel humor. De vrolijkheid spat van de illustraties af. De illustraties passen precies bij de tekst en de muziekstukken. Tekst en illustraties vormen een prachtig geheel. Let ook op de schutbladen met prachtige illustraties van muziekinstrumenten.

Gedurende het boek worden er steeds andere dieren beschreven. Maestro Muis reist over land en zee op zoek naar verschillende dierenvrienden. Van de drukke springende kangoeroes, gaat hij langs de wonderbaarlijke walvis en van galopperende pony’s gaat hij naar de snelle vleermuis. Bij ieder dier hoort dus een passend klassiek muziekstuk. Natuurlijk zijn er in dit boek, zoals we gewend zijn in de volwassen boeken van Dan Brown, ook raadsels te vinden. Op iedere bladzijde kun je een bij vinden. Er zijn losse letters verstopt door het boek heen die samen een woord vormen. En na de beschrijving van een dier vind je ook nog een belangrijke spreuk die past bij dit dier. Deze spreuk geeft ook nog een belangrijke levensles weer.

Je bent dus wel even zoet met dit boek. Door middel van dit boek ga je echt op reis. Een reis compleet met raadsels, wijze lessen en mooie muziek. En om het feest compleet te maken eindigt dit boek op een bijzondere manier…. Dit boek is leuk voor jonge muziekliefhebbers vanaf vier jaar, maar is zeker net zo leuk voor de voorlezer. Het wilde dierenorkest is een unieke lees-, kijk- en luisterervaring!