Het zonnige zomerboek

Het zonnige zomerboek

‘Heel veel spetterende voorleesverhalen over de zomer.’

In deze heerlijke dikke bundel vind je vrolijke voorleesverhalen over het vieren van de zomer. Over zeemeerminnen op het strand, bootje varen in je eigen woonkamer, met een olifant op fietsvakantie gaan, uit de hand gelopen watergevechten en ijsjes om van te smullen. Door meer dan 25 geweldige auteurs en illustratoren!

Genieten, vakantie, verrassend

In dit heerlijke dikke voorleesboek vind je meer dan 25 verhalen die over de zomer gaan. Van kamperen, warm weer, schapen scheren, een fietsvakantie, het strand en kleine beestjes, alles wat je je bij de zomer kan voorstellen komt voorbij in een voorleesverhaal. De verhalen zijn geschreven door 25 verschillende auteurs. Je moet hierbij denken aan Carry Slee, Pieter Feller, Marte Jongbloed, Selma Noort en Marianne Busser en Ron Schroder. Dit maakt het boek ook zo divers en fijn om voor te lezen. Doordat er zoveel verschillende verhalen in dit boek staan, zit er altijd wel een verhaal bij dat je leuk vindt. Ook zijn er verschillende illustratoren gebruikt om de illustraties bij dit boek te maken. Je denkt misschien dat het boek dan geen geheel vormt, maar niets is minder waar.

Dit boek is heel handig om mee te nemen op vakantie, want je hoeft maar één boek mee te nemen voor een paar weken leesplezier. De meeste verhalen zijn rond de vijf tot vijftien pagina’s lang. De verhalen hebben veel tekst, en worden afgewisseld door kleurrijke illustraties. Je kan ervoor kiezen om de verhalen in één keer voor te lezen, of om het verhaal op te splitsen, al naar gelang je de tijd hebt om voor te lezen en hoe het met de concentratie van je kind is gesteld. Goed voor te lezen vanaf 4 jaar.

Een heel fijn boek om in je boekenkast te hebben staan. Geniet van de zomer!