Hoe word je grappig als je niet leuk bent?

Volgens mij heb ik nog nooit een grap gemaakt.

In dit boek onderzoekt professor Herbert Droog hoe je mensen aan het lachen kunt maken. Want lachen is super belangrijk. Als je lacht ben je blijer, maak je minder ruzie en voel je je beter. Maar wat nu als je niet grappig bent? Kun je leren om grappig te worden? Professor Droog merkt dat dat nog niet meevalt!

Humor, onderzoekend, afwisselend

Herbert Droog is een professor, die alles wil weten over mensen en hun gedrag. In dit boek doet hij onderzoek naar lachen. Lachen is fijn, je voelt je beter als je lacht en je maakt dan minder ruzie. Lachen is het antwoord op bijna elk probleem. Nu heeft professor Droog een groot probleem, hij is namelijk totaal niet grappig. Hij heeft in zijn leven nog nooit een grap gemaakt. Dus stelt hij zichzelf de vraag: hoe word je grappig als je niet leuk bent? Hij belt met zijn moeder, probeert erachter te komen wie moppen bedenkt en gaat op bezoek bij een schrijfster die een grappig boek heeft geschreven. Die leert hem dat gekke dingen grappig zijn. Van iemand anders leert hij grapjes maken met taal. Maar al deze dingen lijken hem niet te liggen. Zou het hem lukken om toch grappig te worden?

Dit boek komt uit de serie tijgerlezen van uitgeverij Querido. De serie lapt de AVI-regels aan de laars. Er zijn geen beperkende regels ten aanzien van woordgebruik of de lengte van de zinnen. Wel wordt er rekening gehouden met de beginnende lezer. De tekst wordt overzichtelijk aangeboden, er zijn veel ondersteunende illustraties en er worden geen moeilijke woorden of lange zinnen gebruikt. De teksten van de Tijgerleesboeken moeten soepel lopen en om dat te toetsen moet een Tijgerboek (ook) altijd geschikt zijn als voorleesboek. (Bron: naarschoolmetquerido.nl)

Voor alle beginnende lezers vanaf ongeveer 5 tot 9 jaar oud die van een grappig verhaal houden.