Ik ben een kunstenaar

Ik ben een kunstenaar

‘Ik ben een kunstenaar,
ik kan niet stoppen met scheppen,
alles inspireert me!’

De jonge kunstenaar uit dit boek laat zich niet uit het veld staan door de bedenkingen van zijn moeder. Sterker nog, wanneer hij merkt dat zijn moeder het niet altijd eens is met zijn creatieve uitspattingen, besluit hij om een speciaal kunstwerk voor zijn moeder te maken en noemt dit kunstwerk Ode aan mijn moeder. En een echte kunstenaar beperkt zich natuurlijk niet alleen tot een schildersdoek, maar kleurt gerust buiten de lijntjes… Een heerlijk humoristisch boek dat een loopje neemt met kunstenaars die zichzelf erg belangrijk vinden.

Kunstzinnig, humoristisch en vrolijk

Wat is dit een grappig en inspirerend boek over kunst voor jong en oud. Als je (net als de hoofdpersoon van het boek) een jonge kunstenaar bent en je je niet laat beperken door de randen van een afgebakend vel papier, maar in alles een schildersdoek ziet en alle muren in huis van kunst voorziet….Dan moet je als moeder van deze artiest een lange adem hebben. Dit boek is natuurlijk gemaakt met een dikke knipoog naar kunstenaars. Daarom is dit boek niet alleen leuk voor kinderen die zin hebben in een grappig verhaal, maar oudere kinderen en volwassenen zullen tussen de regels door ook kunstwerken herkennen. Er valt zoveel te ontdekken op de prachtige kleurrijke illustraties. Tot in de kleinste hoekjes ontdek je kunst.

Het boek nodigt uit om zelf creatief bezig te zijn en na het lezen van het boek een mooi schilderij te maken. Ik ben een kunstenaar is een inspirerend verhaal met een dikke knipoog. De grote illustraties zijn voorzien van veel grappige details en doen een beetje cartoonachtig aan. Dit boek is uitermate geschikt voor jonge kunstenaars in de dop vanaf 4 jaar en zal zeker ook voor een lach op het gezicht van de volwassen voorlezer zorgen.