Is ze een eekhoorn, net als Plok?
Een bosuil, net als Uil?
Of een muis, net als Piep?
Zelf weet Flier het niet.
Weet jij het wel?

AVI-lezen, raadselachtig, griezelig

Het is nacht en de maan staat hoog aan de lucht. In het bos is het heel erg stil en alle dieren zijn aan het slapen. Of toch niet? Iemand is er nog wakker en dat is Flier. Flier is klein, piept, kan vliegen en is zo donker als de nacht. Maar wat ze precies is, weet ze niet. Paul van Loon weet dat wel vertelt hij ons in het boek, want het is zijn verhaal. Flier gaat een zoektocht beginnen om er achter te komen wie ze is. Heb jij al een idee?

Paul van Loon zullen de meeste van ons kennen van de Griezelbus en Dolfje Weerwolfje. Dit jaar bestaat Dolfje 25 jaar! En op Dolfje zijn verjaardag ontving Paul maar liefst drie gouden boeken. Een gouden boek krijg je wanneer je meer dan 75.000 exemplaren van je boek hebt verkocht. Ik ben net als jij is wel een ander leesboek dan bovengenoemde boeken. Het is een AVI-leesboek geschreven op M3 niveau. Dit merk je aan de woordgrote en de lengte van de zinnen. Perfect voor de beginnende lezers. Paul staat bekend als griezelschrijver en ook is dit te merken in het boek. Het is midden in de nacht en het is volle maan. We maken kennis met Flier en met Drak, de vampier. Toch is het verhaal niet zo geschreven dat het een eng verhaal is, maar juist toegankelijk voor de jonge lezers.

De kleurrijke illustraties van Hugo van Look zijn herkenbaar voor de boeken van Paul van Loon. Ze zijn in dezelfde stijl getekend als de boeken over Dolfje. De illustraties variëren van pagina groot tot klein tussen de tekst. Dit geeft een speelseffect, waarbij de tekst goed naar voren komt.

Ben jij een beginnende lezer en ben je 6 jaar? Dan is dit boek echt iets voor jou! Ben je nieuwsgierig geworden naar Paul van Loon en naar Dolfje Weerwolfje? Luister dan zeker naar de 39e aflevering van de Grote Vriendelijk Podcast: http://www.degrotevriendelijkepodcast.nl/