Ik kan levens redden

Ik kan levens redden

‘Een dag uit het leven van 12 helden’

Pak je camera, grijp je walkietalkie en ga op pad met échte helden die iedere dag levens redden, overal ter wereld.

Mensen die levens redden kom je elke dag tegen, maar je herkent ze niet. Want deze helden dragen geen superheldenpakken of capes. In dit boek vertellen Koen en elf andere levensredders over hun spannende en bijzondere werk en het materiaal dat ze daarbij gebruiken.

Leerzaam. origineel en gedetailleerd

Helden, bij dat woord denk je vaak aan mensen met superkrachten. Mensen met capes, mensen uit films die andere mensen redden. Maar ook in jouw omgeving wonen helden. Mensen die iedere dag levens redden of de levens van mensen, dieren of planten verbeteren. In dit boek staan twaalf helden centraal, helden waarvan jij misschien nog niet wist dat ze helden waren. Door dit boek ga je anders kijken naar de diverse beroepen, je leert waarom ook deze mensen zo bijzonder zijn. Misschien herken jij na het lezen van dit boek ook wel helden in jouw omgeving of wordt jij later zelf wel een held!

In dit leerzame prentenboek staan 12 mensen centraal. Mensen met elk een eigen beroep waarin ze dagelijks iets betekenen voor onze wereld. Van een dierenarts in Amerika tot een bergredder uit Frankrijk en van een strandwachter uit Nederland tot een MMT arts uit Australië, de helden uit dit boek komen van over de hele wereld. De personages zijn niet fictief, het zijn verhaaltjes gebaseerd op echte mensen. Iedere held heeft een eigen dubbele pagina. Er wordt kort uitgelegd wat voor werk de persoon doet en vervolgens wordt dit in een klein stripje in beeld gebracht. Op de rechterpagina zien we alle instrumenten die deze persoon gebruikt tijdens zijn of haar werk. Door deze gedetailleerde inhoud leer je veel over het beroep van de personages.

Het verhaal geschreven door Eryl Nash is vertaald naar het Nederlands door Joukje Akveld. De kleurrijke illustraties, compleet in eigen stijl, zijn van de hand van Ana Albero. Door de tekst en illustraties met elkaar te combineren is dit fascinerende prentenboek ontstaan. Een leerzaam, meeslepend en origineel boek. Een eye opener voor lezers vanaf zes jaar.