In het bos

‘Mijn eerste survival-groeiboek’

Sem en Noor gidsen beginnende lezers door dit AVI-groeiboek. We volgen hen tijdens hun tocht door het bos? Ze gaan op zoek naar een vos, ze ontdekken een mierenhoop, maken vuur en bouwen een boomhut. Uiteraard moeten ze ook eten om te overleven, dus gaan ze vissen. Dan verdwalen ze. Zouden ze de weg nog terugvinden?

Lees de avonturen van Sem en Noor helemaal zelf! Letter na letter, woord voor woord, zin per zin. Want de verhalen volgen jouw eigen leesweg. Elk leesniveau bevat drie spannende verhaaltjes. De tips en weetjes over het leven in het bos zorgen ervoor dat leren lezen nog leuker en leerrijker wordt.

Leerzaam, spannend en AVI-lezen

In het bos is een spannend en leerzaam AVI-groeiboek. Het boek bestaat uit verhalen van AVI niveau start tot en met AVI niveau M5. Per leesniveau zijn er drie verhalen geschreven waarin de hoofdpersonages, Sem en Noor, een spannend avontuur beleven. Sem en Noor komen in lastige situaties en geven je tips voor als jij iets soortgelijks mee maakt. De tips, gericht op survival in het bos, zijn verwerkt in de tekst waardoor het niet overkomt als informatief boek. Na de drie AVI verhalen kent het boek wel een aantal informatieve pagina’s waarbij door middel van korte stukken tekst en veel illustraties informatie wordt gegeven over alles wat past binnen het bos. Denk hierbij aan informatie over die dieren, tips en trics bij noodsituaties en informatie over wat wel en niet eetbaar is in een bos.

De illustraties van de hand van Valesca van Waveren geven het boek een fijne uitstraling. De natuurlijke tinten passen goed bij het onderwerp en de vrolijkheid zal de doelgroep enorm aanspreken. Door de groei van leesniveau wordt de lezers uitgedaagd om steeds een stapje verder te gaan in het leesproces. Waar de eerste verhalen nog meer illustraties kennen dan tekst, is dit aan het eind van het boek steeds beter in balans. De illustraties nemen af en de tekst neemt toe. De woordenschat wordt uitgebreid naarmate je verder leest, doordat er steeds meer woorden gebruikt kunnen worden. Daarnaast worden de situaties spannender en de informatie die je krijgt steeds leerzamer. Een goed boek om als beginnende lezer in mee te groeien. Tevens fijn om lekker samen te lezen met gevorderde lezer.

Een fijn boek voor de beginnende lezer en tevens natuurliefhebber.