In vogelvlucht de wereld rond

‘De aarde zoals je die nog nooit hebt gezien’

Maak je klaar voor een bijzondere reis… door de lucht! Kijk vanuit een luchtballon naar de wereld beneden en laat je verrassen door de prachtige landschappen. Van het Amazonewoud in Zuid-Amerika tot de besneeuwde bergtoppen in de Himalaya en van de Uluru in Australië tot de toendra in Scandinavië. In vogelvlucht staat garant voor uren kijk-, zoek- en leesplezier!

Gedetailleerd, leerzaam en kleurrijk

Ga je mee op een indrukwekkende wereldreis? In dit boek word je omgetoverd tot een ware natuurkenner. Wist je dat de roodbruine kleur van Uluru wordt veroorzaakt door ijzer? En wist je dat de dieren op de vlakten van Oost-Afrika een enorm gevaarlijke reis moeten maken als ze op zoek gaan naar vers gras?

In vogelvlucht de wereld rond bevat kleurrijke, gedetailleerde illustraties waarop zowel de dieren en de natuur van verschillende gebieden ter wereld op een bijzonder manier in kaart worden gebracht. Je kijkt je ogen uit! De tekst is opgedeeld in korte alinea’s verspreid over de pagina’s en draagt bij aan het vergroten van de woordenschat. Er valt enorm veel te ontdekken in dit boek. Naast de normale pagina’s heeft dit boek ook nog eens drie panoramische uitklappagina’s met nog veel meer informatie over dat specifieke gebied.

Onder aan elke bladzijde vind je een legenda met de belangrijkste dieren en begroeiing van dat gebied. Al deze dieren zijn terug te vinden in de prachtige illustraties waardoor het boek tevens kan dienen als zoekboek: uren zoekplezier gegarandeerd! Er is zoveel te zien dat één keer lezen niet voldoende is om alles te ontdekken. Dit is zeker een boek om vaker uit de kast te pakken.

Een leerzaam boek voor leergierige natuurliefhebbers vanaf zeven jaar.