Je allereerste verhalen van Kikker

‘Kikker boft dat hij een kikker is.’

Kikker en Eend gaan zwemmen. Maar Haas is bang voor water. Zijn vriendjes helpen hem om zijn angst te overwinnen.
En Beertje gaat bij Varkentje logeren. Dat kan hij best alleen. Maar Kikker wil toch even zeker weten of dat wel goed gaat.
Kikker en zijn vriendjes willen eten, maar de kast is leeg. Hoe kan dat nou? Er is een dief! Als ze hem betrappen, vieren ze dat met een grote picknick!

Vriendschap, avontuur, voorlezen

Dit grote, dikke kartonboek bevat drie Kikkerverhalen over herkenbare onderwerpen voor de allerkleinsten. Kikker gaat zwemmen, Kikker gaat logeren en De picknick van Kikker. De geschreven tekst bestaat uit kortere zinnen en makkelijkere woorden dan in de andere Kikkerboeken. Dit zorgt ervoor dat ook jongere kinderen kunnen genieten van de verhalen van Kikker.

Kikker beleeft in dit boek voor de peuter herkenbare avonturen. In het eerste verhaal gaat hij zwemmen met zijn vrienden, tot ze erachter komen dat Haas niet kan zwemmen. Gelukkig kunnen Kikker er zijn vrienden helpen, zodat ze toch met zijn allen kunnen zwemmen. In het tweede verhaal wil Beer graag gaan logeren bij Varkentje. Dat is voor hem én voor Kikker best spannend. Overdag gaat het goed, maar als het moment komt dat Beer naar bed gaat, mist hij Kikker heel erg. Gelukkig mist Kikker hem ook en was hij al onderweg. In het derde en laatste verhaal komen Kikker en zijn vrienden erachter dat ze spullen missen. Wanneer ze goed zoeken, vinden ze Kat; hij heeft alles gepikt. Ze besluiten er samen een gezellige picknick van te maken waaraan Kat ook mee mag doen.

Een heerlijk boek om voor te lezen aan kinderen van 2 tot 4 jaar oud.