Julius Zebra – Gedonder met de Grieken

‘Ga mee op een hilarisch avontuur met Julius Zebra.’

Julius en zijn makkers worden op een missie gestuurd door Herakles. Ze moeten een gouden appel vinden. Maar al snel komen ze oog in oog te staan met de gevaarlijke Minotaurus, ze moeten een honderdkoppige draak voor de gek zien te houden en ze belanden in het paleis van koning Midas. Vanaf de berg Olympus kijken de goden toe. Wat vinden zij eigenlijk van Julius en zijn maffe avonturen?

Grappig, vlot en avontuurlijk

Na zijn avonturen bij de Romeinen, de Britten en de farao’s in Egypte is Julius Zebra nu terug voor een nieuw avontuur in Griekenland. Ze helpen Herakles en moeten voor hem een gouden appel vinden. Deze zou in een labyrint liggen, maar daar moeten ze eerst voorbij een Minotaurus zien te komen. En dat is nog maar het begin van een hilarisch avontuur vol met bijzondere wezens. Lukt het hen om de gouden appel te vinden? En kunnen ze uit de klauwen blijven van alle bijzondere wezens uit dit boek?

Gary Northfield is erin geslaagd om historische feiten te mengen met mythes en een grote dosis humor. In combinatie met zijn vlotte schrijfstijl en de vele illustraties in het boek vlieg je door de bladzijdes. Julius Zebra lijkt nergens bang voor en gaat ieder nieuw avontuur vol goede moed aan. Zijn vrienden zijn af en toe iets sceptischer, wat voor de nodige confrontaties en sarcastische opmerkingen zorgt.

De zwart-wit illustraties hebben een grote toegevoegde waarde. De tekst wordt regelmatig onderbroken door illustraties. De illustraties gaan verder waar de tekst opgehouden is en gaan zo door met het vertellen van het verhaal. In de illustraties zit de nodige humor, wat regelmatig voor een glimlach op je gezicht zorgt.

Ondanks dat dit het vierde deel is uit de serie over Julius Zebra, kun je dit deel prima los lezen. Af en toe wordt er wel verwezen naar de eerdere boeken, maar je hoeft ze niet beslist op volgorde te lezen om het verhaal te kunnen snappen.

Een grappig avontuur voor kinderen vanaf 7 jaar.