Kalm aan, Aapje!

‘Soms moet je het kalm aan doen om de wereld om je heen te zien.’

Aapje heeft altijd haast, tot ze een super-relaxte luiaard tegenkomt, die haar helpt om haar kijk op de wereld te veranderen.

Vrolijk, informatief en rijmend

Dit vrolijke prentenboek is het prentenboek debuut van Dr. Jess French, auteur van kinderbestsellers, tv-presentatrice, dierenarts en milieubeschermer. In vrijwel al haar boeken staat het dierenrijk of het milieu centraal en wordt een belangrijke boodschap ter bescherming van deze onderwerpen uitgedragen.

Kalm aan, Aapje! is een rijmend verhaal waarin het jungle-ritme wordt weergegeven. Aapje heeft altijd haast en haar grote dag is gekomen, ze is jarig. Ze is vastberaden om het feest van het jaar te geven en heeft al haar vriendjes daarvoor ingezet. Haar vogelvriendjes vormen het orkest, Brilbeer bakt een taart en Tapir zorgt voor de slingers. Maar helaas gaat niet alles volgens plan en het feest van Aapje valt in duigen. Tenminste dat is wat Aapje denkt. Een wijze les van Luiaard doet haar inzien dat overal iets moois te zien is, als je er maar de tijd voor neemt. En zo zorgen ze ervoor dat het feest van het jaar toch beregezellig wordt. De tips om een relaxte dag te hebben die achterin het boek zijn opgenomen dragen bij aan het tot uitvoering brengen van deze wijze les.

De kleurrijke illustraties zorgen voor een fijne sfeer in dit boek. Eefje Kuijl heeft gezorgd voor fijne details die de jungle in zich heeft. Eefje is bekend van onder meer haar illustraties voor het boek Een groot drama met een Kleine Lama en O nee, de hele dierentuin moet naar de wc. Het boek is gebaseerd op echte, bedreigde diersoorten die in de warme, vochtige regenwouden van Colombia in Zuid-Amerika leven. Op de slotpagina van het boek staat informatie over de personages uit het boek waardoor je de diersoorten nog beter leert kennen.

Een vrolijk en informatief prentenboek met een wijze les voor kinderen vanaf vier jaar.