Zijn ze op hem uitgekeken?

Klaas de kat heeft een heel fijn leven, samen met zijn vriendjes Mila en Max.
Maar op een dag hebben ze geen aandacht meer voor hem.
Wat is er aan de hand? Klaas gaat op onderzoek uit.
Zal het hem lukken om het raadsel te ontrafelen?

Humor, gezelligheid, kleurrijk

Het leven van Klaas de kat is fijn. Iedere ochtend kriebelen zijn vriendjes Mila en Max hem voor ze naar school gaan. En elke middag komen ze met hem spelen. Deze avond zingen ze zelfs liedjes voor hem bij de schoorsteen en zetten een bakje water met een wortel klaar. “Allemaal voor mij! Ik ben de gelukkigste kat op aarde.”. Maar de volgende ochtend is zowel het bakje water als de wortel spoorloos verdwenen. En zijn Mila en Max hem nou vergeten? Ze kriebelen hem niet meer, ze spelen niet meer met hem en ze worden zelfs een beetje boos op hem. Klaas de kat snapt er helemaal niks van. In de nacht blijft hij wakker en eet zijn buikje rond met al het lekkers wat er in het schoentje zat. Zou hij zich daardoor beter voelen? Of… heeft toch iemand gezien wat hij aan het uitspoken is?

De tijd van Sinterklaas is weer aangebroken en daar horen natuurlijk ook leuke (prenten-)boeken bij. Klaas de kat en het raadsel van Sinterklaas is een grappig boek met prachtige illustraties. Het laat onze tradities op een warme manier zien, maar tegelijkertijd ook de onwetendheid van een huisdier die er niks van begrijpt. Het boek is geschreven door Barend Last en Anouk Overman. Je kunt hen kennen van de Voorleeshoek, waar Anouk de oprichtster van is. De tekst is goed te begrijpen en de jonge luisteraars kunnen het verhaal goed volgen.

De kleurrijke illustraties, gemaakt door Géwout Esselink, zijn paginagroot. Er is zoveel te zien, dat je het verhaal ook in de tekeningen goed kunt volgen. Lukt het de kinderen om Sinterklaas te vinden?

Dit kleurrijke prentenboek voor in de gezellige Sinterklaastijd is voor iedereen vanaf 4 jaar.