Klein Konijn – Kom naar huis

Klein Konijn - Kom naar huis

‘Mama Konijn en Klein Konijn maken een kampeerplek in de tuin.’

Klein Konijn gaat in de tuin kamperen. Maar eerst moet hij nog spullen halen. Touw, hout en marshmallows, natuurlijk. Dit wordt de beste dag ooit! Klein Konijn gaat gauw op weg. Maar lukt het hem om alles in z’n eentje thuis te krijgen? Dan slaat het weer om en gaat het ook nog eens regenen…

Kleurrijk, herkenbaar, avontuurlijk

Klein Konijn verheugt zich er al de hele week op dat hij mag kamperen in de tuin. Maar voordat het zover is, moet er nog wel het nodige gebeuren. Zo moet Klein Konijn naar de snoepwinkel om marshmallows te kopen, heeft hij touw nodig van de boerderij en moet hij op zoek naar hout voor het kampvuur. Het valt niet mee om dat allemaal te regelen. Én het is best lastig om niets kwijt te raken! Maar gelukkig waait het niet, dus touw is niet nodig. En dan gaat het ook nog eens regenen… Klein Konijn weet van geen opgeven, want dit is de leukste dag van zijn leven. Hoe lang zou hij het volhouden?

Na Niet verdwaald en Klein Konijn helpt mama is dit het nieuwste verhaal over Klein Konijn, het grappige en eigenzinnige konijn van schrijver en illustrator John Bond. In zijn boeken is altijd een verrassende twist te vinden. Dit boek gaat over doorzetten, maar ook over opgeven wanneer het echt niet anders kan. Het verhaal verveelt niet en is precies lang genoeg voor een peuter of een jonge kleuter.

Het boek is uitgevoerd met een stoffen harde kaft en reliëfwoorden. Het doet, op een goede manier, een beetje ouderwets aan. Het kleurgebruik is rustig, ook al worden er veel kleuren gebruikt. De illustraties variëren veel in vorm en maat en zijn gedetailleerd. Ze zijn heel prettig om naar te kijken en versterken de tekst. In het geheel straalt het boek iets gemoedelijks uit.

Voor kinderen vanaf 3 jaar die houden van een mooi avontuur.