Koen kampioen – Speelt in Italië en op tv

Koen kampioen - Speelt in Italië en op tv

Gaat je eigen droom voor het succes van je team?’

Koen kampioen krijgt de kans om met zijn vriendin Renske mee te gaan naar Italië. Ze gaan naar de profclub waar Renskes vader heeft gespeeld, die honderd jaar bestaat. Ze mogen daar zelfs meedoen aan een wedstrijd! Er is alleen een probleem: deze reis valt precies gelijk met de bekerfinale die FC Top mag spelen… Moeten Koen en Renske kiezen?

Koen Kampioen wordt nog beroemder! Ter gelegenheid van het 56-jarig bestaan van FC Top wordt er een tweedaags toernooi georganiseerd. Er zijn veel bijzondere prijzen te winnen, voor de winnaar natuurlijk, maar ook voor de topscorer. Een van de extra prijzen is bovendien een rol in de tv-serie over Timo Treffer, een populaire boekenheld. De opnames voor de serie zullen plaatsvinden op het complex van FC Top. Koen wil natuurlijk alle prijzen winnen en hij weet zeker dat dat met zijn nieuwe gouden schoenen moet gaan lukken. Totdat hij er met schrik achter komt dat die gestolen zijn… Zou het hem nu nog lukken om in de prijzen te vallen?

Sportief, spannend en uitdagend

Koen Kampioen kan voetballen als de beste en beleeft allerlei spannende avonturen. Lezers vanaf zeven jaar kunnen genieten van twee verhalen in dit sportieve omkeerboek, met daarin (de eerder verschenen maar uitverkochte delen) Koen Kampioen op tv en Koen Kampioen speelt in Italie. Ook in dit nieuwe boek neemt Koen je weer mee in zijn dagelijkse voetballeven. Het is fijn om als lezer van dit boek enige voetbalkennis te hebben, zo is het nog makkelijker om je in te leven in de personages. De verhalen zijn vlot geschreven en het boek kent prachtige zwart-wit illustraties die als verbeelding van de tekst dienen om er een feestje van te maken voor jonge lezers. Ik voelde de spanning tijdens de wedstrijden die gespeeld werden in deze verhalen, de emoties van de spelers worden duidelijk beschreven. Toch ligt de nadruk op de sportiviteit van het team van Koen Kampioen en ik denk dat dit ook tevens de kracht van het boek is.

Een sportief omkeerboek voor echte voetbalfans vanaf zeven jaar.