Kolletje & Dirk. Het grote ridderfeest

‘Weten jullie dat de stad over een tijdje jarig is? In het park wordt volgende week een groot ridderfeest gehouden.’

De stad is jarig en daarom wordt er een groot middeleeuws feest gehouden. In het park wordt een kasteel gebouwd en de kinderen fantaseren over hoe ze verkleed zullen gaan. Dan gaat het ondeugende hondje van meneer De Jong er met het zwaard van ridder Dirk vandoor. Gelukkig helpen Kolletjes toversokken om het zwaard terug te krijgen. Als de feestdag aanbreekt, wil Dirk een ritje maken op de pony. Maar net als hij op de pony zit, begint Doerak te blaffen en slaat de pony op hol. Kunnen Kolletjes toversokken Dirk redden?

Grappig, voorleesverhalen en middeleeuwen

De serie over Kolletje en Dirk is een heerlijke serie voor kleuters met grappige voorleesverhalen en een vleugje magie over het meisje Kolletje en de jongen Dirk. Kolletje heeft toversokken en beleeft altijd avonturen met Dirk. De voorleesverhalen zijn grappig, herkenbaar en sluiten goed aan bij de belevingswereld van kleuters. De verhalen van Pieter Feller zijn niet te lang en de boeken bevatten mooie illustraties van Natascha Stenvert.

Speciaal voor de Kinderboekenweek 2020 (thema: geschiedenis) is dit boek Kolletje & Dirk – Het grote ridderfeest van Pieter Feller en Natascha Stenvert verschenen. In het midden van het boek zit als extraatje een uitklapkasteel om je eigen ridderfeest te spelen. Het is leuk om hiermee te spelen met kleine poppetjes.

Kolletje en Dirk horen aan het begin van het boek dat de stad waar zij wonen jarig is. Daarom wordt er een groot feest gehouden. Het boek vertelt over de aanloop naar het feest toe. Ondertussen leer je verschillende dingen over de tijd waarin de stad is ontstaan, de middeleeuwen. Opa vertelt over het ontstaan van de stad 750 jaar geleden. Zo leren Kolletje en Dirk over ridders en kastelen. Op school vertelt de juf over troubadours. En Kolletje en Dirk gaan zich verkleden om zo naar het feest toe te gaan.

Dit boek bevat heerlijke voorleesverhalen met een historisch tintje en een vleugje magie. Kinderen zullen genieten van deze vrolijke stoere verhalen en zich vast zelf willen verkleden als ridder of prins(es). Na het lezen van het boek krijg je meteen zin om een middeleeuws kasteel te bezoeken. Kolletje & Dirk. Het grote ridderfeest is een fijne verhalenbundels voor alle ridders, prinsen en prinsessen van 4 tot 6 jaar.