Lichtjes uit de ruimte

“Wil jij ook een buitenaards wezen als beste vriend?”

Op een avond glipte Emma uit huis om naar het bos te gaan. Daar keek ze omhoog naar de nachtelijke hemel. Emma droomde van een ruimteschip… Op een dag is het zover en landt er één vlak voor haar. Ze stapte in en had een fantastische tijd met haar ruimtevriend tot ze erachter kwam dat ze enorm gemist werd op aarde. Wil ze nu wonen op de aarde of wonen tussen de sterren? Een lastige beslissing….

Origineel, science fiction-achtig en kleurrijk

Maak kennis met Emma en haar speciale ruimtevriend. Emma staat voor een lastige keuze. Blijft ze op de aarde net als iedereen of vliegt ze mee in een ruimteschip met haar speciale vriend? Ze komt er eerst maar niet uit, totdat ze beseft dat datgene waar ze naar op zoek was, heel dichtbij al gevonden had.

Je kunt dit fantasierijke boek met kleurrijke vrolijke illustraties al voorlezen aan kinderen vanaf ongeveer 4 jaar. In het boek zijn er gewone prentenboekpagina’s met tekst en illustratie, maar er zijn ook pagina’s waarin het verhaal verder wordt verteld door middel van een stripverhaal. Door deze originele vormgeving, is het boek ook geschikt voor wat oudere kinderen. De twee kindertekeningen van Emma in het boek, kunnen uitgangspunt zijn om kinderen uit te dagen om ook door middel van een tekening een boek te schrijven. Het boek is geschreven en geïllustreerd door David Litchfield.

Verder is dit boek ook een goed uitgangspunt voor een gesprek over ruimtevaart of misschien wel over ruimtewezens. Genoeg aanknopingspunten! Al met al een heerlijk verhaal, een prachtig boek om in te bladeren en om bij te fantaseren. En het boek heeft een mooie moraal: soms vind je wat je al tijden zoekt, heel dichtbij.