Liefdesverdriet en andere ongemakken

Liefdesverdriet en andere ongemakken

‘Liefde is het fijnste gevoel ter wereld, zegt deze smóórverliefde persoon met een roze bril op de neus’

Liefdesverdriet is het stomste dat er bestaat. Het voelt alsof je niet meer weet wat boven of onder is. En er bestaat geen medicijn voor. Toch ga ik in dit boek op zoek naar antwoorden of oplossingen – van filosofen, wetenschappers, schrijvers en zelfs het internet.
Geloof me, ik weet hoe het voelt. Hopelijk kan mijn boek jouw hart – een beetje – verlichten.

Origineel, speels en leerzaam

Pim Lammers vertaalde het meest complete handboek voor liefdesverdriet, geschreven en geïllustreerd door Lucia Zomolo. Lucia schreef dit boek vanuit eigen ervaring en weet daarvan een heel compleet boek te maken. Want was is nou eigenlijk liefdesverdriet? Wat gebeurt er met je lichaam als je liefdesverdriet hebt? Wat is het beste medicijn tegen liefdesverdriet? En hoelang mag je je eigenlijk slecht voelen als je een gebroken hart hebt? Ondanks dat de antwoorden op sommige van deze vragen voor iedereen verschillend kunnen zijn, is de auteur er toch in geslaagd om hier voor iedereen een passend antwoord op te kunnen geven. Als lezer lukt het al snel om je te identificeren in de diverse beschreven situaties.

Het verhaal is op een speelse manier vormgegeven. De tekst is volledig met de hand geschreven en voorzien van diverse kleurrijke illustraties. Je vindt antwoorden op alle vragen die door je heen gaan wanneer je met liefdesverdriet te maken hebt en dat maakt dit boek een fijn en compleet handboek. Pim Lammers heeft er in zijn vertaling een fijne sfeer aan weten te geven. Onthoud goed, je hoeft je niet goed voor te doen als je je niet goed voelt. Geef jezelf de tijd om over je verdriet heen te komen, luister naar je lichaam en blader vooral af en toe eventjes door dit boek voor een grote dosis zelfliefde.

Voor een ieder die wil leren over of te maken heeft (gehad) met liefdesverdriet, vanaf 11 jaar.