Lock Down

Lock Down

‘Ik weet waar jij mee bezig bent. Denk maar niet dat je van me af bent.’

Drie vrienden huren midden in het bos een boerderij, zonder internet. Telefoons en social media zijn deze week verboden. Hun zelfverzonnen lockdown moet er voor zorgen dat ze zich goed kunnen concentreren op de naderende examens. Maar al snel blijkt dat zij niet alleen zijn. Iemand houdt hen vanuit het bos in de gaten. Iemand die al hun geheimen kent. Iemand die wel héél ver gaat voor wraak.

Spannend, meeslepend en verrassend

In het spannende Lock Down duiken we in het leven van de drie vrienden Nova, Lotus en Vin. Alle drie met een compleet eigen verhaal. Nova, die erg onzeker is over haar gewicht, heeft een verleden waarin ze is gepest. Zij en Lotus zijn onafscheidelijk en ook Vin, het vriendje van Nova, sluit graag bij hen aan. Maar de drie vrienden zijn niet altijd eerlijk tegen elkaar. Ieder hebben ze hun eigen geheim. Als Lotus bedreigt wordt via haar telefoon is de maat vol, ze moet haar geheim wel opbiechten aan haar vrienden. Door een boos smsje te sturen naar de onbekende hopen de vrienden dat de dreigementen zullen stoppen. Maar integendeel, het wordt alleen maar erger. Wie is de onbekende sms’er en wat is de reden waarom ze de vrienden zo erg haat? Samen proberen ze dit mysterie op te lossen, met gevaar voor eigen leven.

De schrijfstijl van Maren Stoffels is beeldend, als lezer heb je een helder beeld van de omgeving en voel je de spanning die de hoofdpersonen ook voelen. Vanaf het eerst hoofdstuk wordt je meegezogen in het verhaal. De spannende momenten wisselen zich in rap tempo af. Ieder hoofdstuk heeft een eigen soort cliffhanger waardoor je graag door wilt blijven lezen. Wanneer je eindelijk denkt te weten hoe het gaat aflopen komt de auteur met een verrassende plottwist. Als lezer was ik verbaasd, geschokt, een plottwist die ik niet zag aankomen. Ik zou graag meer willen lezen over deze bijzonder personages.

Naast de standaard hoofdstukken bevat het verhaal steeds een afbeelding met een locatie. Daarnaast lezen we een stukje uit het verleden van de onbekende persoon, de persoon die de vrienden bedreigd. Door deze verhalen komen we erachter wie deze persoon is en wat het motief voor de wraakactie is. Deze verhalen brengen een heel ander perspectief aan het licht en houden het spannend. Want welke kant kies jij als lezer van dit verhaal? Sta je achter de vrienden? Of kies je toch voor team onbekend? En hoe hecht is deze vriendschap eigenlijk? Maken de geheimen niet alles kapot? Je leest het in dit verrassende boek!

Een spannende young adult thriller voor lezers vanaf dertien jaar.