Maanrovers

Maanrovers

‘Op de hoek van de straat stond een doodstille, lange vorm.’

Dolfje kan zijn ogen niet geloven: een vreemde figuur laat midden in de nacht de maan verdwijnen! Zonder de maan kan Dolfje geen weerwolfje meer zijn. Em opa weerwolf wordt doodziek. Wordt hij wel beter zonder de maan? Dolfje moet de maanrover achterna. Samen met Noura, pa en Leo daalt hij af in de duistere wereld van de Onderonsers. Daar wachten een enge koningin, een monsterlijk wezen en een inktzwarte poel waarin de maan dreigt te verdrinken.

Griezelig, ontroerend en divers

Dolfje weerwolfje is inmiddels een icoon in de kinderboekenwereld. Maanrovers is alweer het 23e deel in de spannende serie rondom Dolfje, die bij volle maan verandert in een weerwolf. Maar nu de maan gestolen is weet Dolfje niet of hij ooit nog een weerwolf zal worden… En opa, die altijd een weerwolf is, heeft de maan nodig om te blijven leven. Kunnen Dolfje en zijn familie het mysterie van de maanrovers oplossen? Kunnen zijn de Onderonsers verslaan? Of is het allemaal al te laat?

Paul van Loon schreef opnieuw een enorm spannend verhaal rondom onze favoriete weerwolf. Het verhaal is geschreven op AVI E4 niveau en is opgedeeld in korte hoofdstukken. Ieder hoofdstuk is voorzien van kleurrijke illustraties van Hugo van Look. De illustraties weerspiegelen het verhaal en geven je als lezer een goed beeld van de gelezen tekst.

Naast de spannende elementen bevat dit verhaal ook een diepgaand en ontroerend deel. Wanneer opa weerwolf doodziek wordt, weten we niet zeker of hij de maanroof gaat overleven. En dan komt toch het moment waarop niemand staat te wachten, ze moeten afscheid nemen van opa. Hij is te zwak zonder de maan. Dolfje hoopt maar één ding, dat het afscheid niet voor altijd zal zijn…

Een spannend en ontroerend verhaal voor kinderen vanaf zeven jaar.