Marie Boe – Het magische moeras

no title has been provided for this book
Series:

Durf jij mee te gaan naar Zilvermaaneiland?

Er is een nieuwe volle maan op komst en dat betekent dat de Geestenkoning weer kan ontsnappen uit het Schaduwbos. Marie en haar beste vriend Jasper moeten hem zien tegen te houden, want hij zit nog steeds achter de koffer van Marie aan.

Diep verscholen in het bos ligt het magische moeras. Dit moeras heeft wel een heel bijzondere krachten: het vervult je diepste wensen… Lukt het Marie en Jasper om hun grote vijand op afstand te houden?

Mysterieus, spannend, avontuur

De Geestenkoning, Taran, blijft maar in Marie haar nachtmerries terugkomen. Het is dan ook altijd dezelfde droom; door het donker rent ze door het Schaduwbos, met Taran dicht op haar hielen. Helaas werkt het beschermingslied van haar overleden oma Magda niet zoals ze had verwacht. Gelukkig is het maar een droom, maar Marie weet dondersgoed dat er morgen weer een nieuwe volle maan aan de hemel zou staan. Jasper, haar beste vriend, woont op een grote boerderij met meer dan dertig verschillende diersoorten, waaronder lachpaca’s. Die avond is er een feest van de volle maan in Villa Donkerhout en het hele dorp is druk bezig met de voorbereidingen. Marie weet dat dit de kans voor Taran gaat zijn om het Schaduwbos te verlaten en dát wil ze voorkomen, ze wil hem verzwakken. Samen met Jasper willen ze de koffer met Numori, spookjes met speciale krachten, in veiligheid brengen. Het wordt volle maan… Taran zet zijn plan door: hij wil ontsnappen uit het Schaduwbos. Zijn kracht is sterk, sterker dan ze hadden gedacht. Lukt het Marie om de kracht van haar oma te vinden en Taran tegen te houden?

Het magische moeras is het tweede deel in de serie over Marie Boe. Deel twee kun je los lezen van deel één, mede omdat het boek begint met een korte terugblik. Hierdoor ben je meteen op de hoogte van de belangrijkste aspecten zoals de koffer en de Numori. Het is een spannend en avontuurlijk verhaal, waardoor je bijna niet meer kunt stoppen met lezen. Net wanneer je denkt te weten wat er gaat gebeuren, komt er een verrassende twist. Michael Reefs zijn toegankelijke en fijne schrijfstijl draagt hieraan bij. Zijn naam zou je kunnen kennen van De Biebbende en de Tempeljagers. Hij staat erom bekend de schrijver te zijn die álle kinderen met plezier laat lezen. En ik kan je garanderen dat je dit boek met ontzettend veel plezier gaat lezen!

De kleurrijke en mysterieuze illustraties, gemaakt door Aleksandar Zolotic, zijn een lust voor het oog. Er is zoveel te zien en ze geven een duidelijke beeld van het verhaal. Daarnaast staan er QR-codes in het boek. Elke code heeft weer zijn eigen verhaal. Zo kun je ook lezen hoe het in Villa Donkerhout gaat wanneer het huis is vervloekt! Een leuke, speelse toevoeging.

Een spannend avontuur voor iedereen met stalen zenuwen vanaf 8 jaar.