Marie Boe, Het spook van Villa Donkerhout

Durf jij het aan dit boek te lezen?

Marie Boe woont op Zilvermaaneiland, een sprookjesachtige plek waar de tijd lijkt stil te staan. Op een middag spoelt de geheimzinnige koffer van haar pas overleden oma aan op het strand. Marie en haar beste vriend Jasper proberen het mysterie te ontrafelen, waarbij blijkt dat ze op het punt staan om het échte geheim van Zilvermaaneiland te ontdekken. Wie is de mysterieuze Geestenkoning en wat zit er toch in haar oma’s koffer?

Mysterieus, avontuurlijk, spannend

In meer woorden:

Auteur Michael Reefs heeft al heel wat boeken op zijn naam staan. Misschien ken je de serie ‘De Biebbende‘ en de ‘Tempeljagers‘. Hij staat erom bekend dat hij weet wat jonge kinderen leuk vinden en krijgt met zijn boeken menig kind aan het lezen. Dit boek is het begin van een nieuwe serie voor een jonger publiek en wij denken dat deze serie de kinderen zeker aan zal spreken. Michael Reefs heeft een hele fijne, toegankelijke schrijfstijl. Er zit veel vaart in het verhaal wat erg belangrijk is voor kinderen. Zeker vanaf ongeveer de helft van het boek, dan is het onmogelijk om het boek weg te leggen!

Het verhaal begint mysterieus. Het gaat over Marie Boe, een meisje dat woont op Zilvermaaneiland. Marie is een ondernemend en nieuwsgierig meisje. Ze zou dolgraag Zilvermaaneiland een keer willen verlaten, maar dat is onmogelijk. Iedereen die dat probeerde werd door een stevige wind terug naar het eiland geblazen. Op een dag vindt ze een koffertje, wat in een bootje meegenomen wordt naar het strand. Het blijkt dat het koffertje van haar overleden oma is geweest, ze nam het overal mee naartoe. Er zit een briefje bij in het handschrift van haar oma: ‘Aan Marie Boe: Let goed op deze koffer en verlies hem nooit uit het oog. Wat er ook gebeurt, laat deze koffer niet in verkeerde handen vallen.’ Dit is het begin van een spannend avontuur waarin Marie het samen met haar vriend Jasper erachter probeert te komen wat er in het koffertje zit. Zullen ze het ‘echte geheim’ van Zilvermaaneiland ontdekken?

Het leuke aan dit boek is dat er een QR-code in het boek staat, waarmee je een muziekje kan luisteren dat in het verhaal voorkomt. Ook staat er achterin het boek een quiz die de kinderen kunnen spelen om erachter te komen wat voor soort spokenjager je bent.

Het is een heerlijk spannend avontuur met leuke, aantrekkelijke personages. Precies wat een kinderboek nodig heeft.

Voor kinderen met stalen zenuwen vanaf 8 jaar.