Max Einstein redt de toekomst

‘Ik denk nooit aan de toekomst. Die komt vroeg genoeg. – Albert Einstein’

De slimme Max Einstein en haar team van bollebozen richten zich op een nieuwetaak: de hongersnood de wereld uit helpen, te beginnen in de verenigde staten. Maar het zit Max niet mee. De Corp, de criminele organisatie die de wereldverbeteraars een halt wil toeroepen, stuurt de meedogenloze kleerkast Von Hinkel achter haar aan. Bovendien is het alsof iemand uit haar directe omgeving haar het leven zuur probeert te maken. En zal Max eindelijk meer over haar ouders te weten komen?

Spannend, wetenschappelijk en vernieuwend

Max Einstein red de toekomst is alweer het derde deel in de spannende serie rondom de slimme Max Einstein en haar team van Bollebozen. Opnieuw beleeft Max een spannend avontuur waarbij het Corp haar op de hielen zit. Weten ze Max dan nu eindelijk te pakken te krijgen? Of is Max ze opnieuw te slim af? En is iedereen binnen het IDVM eigenlijk wel te vertrouwen? Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk wie is Max en waar komt ze eigenlijk vandaan? En dan heb je nog het probleem waaraan het team mag werken, de hongersnood de wereld uit helpen. Hoe gaan ze dat doen? In dit nieuwste delen vallen er weer een aantal belangrijke puzzelstukjes op zijn plaats.

Het boek kent talloze quotes van Albert Einstein, de held van Max. Ook zijn relativiteitstheorie wordt flink onder de loep genomen om antwoorden te vinden op de raadsels in dit verhaal. Het boek kent wetenschappelijke formules, doordachte oplossingen en daarnaast een fijne dosis humor. De korte hoofdstukken maken dat het boek snel leest, al is het wel een boek waar je je hoofd soms even bij moet houden. De tekst wordt afgewisseld door vrolijke zwart-wit illustraties en uitleg pagina’s bij verschillende wiskundige of wetenschappelijke raadsels in dit boek. Deze verduidelijking maakt het boek inzichtelijk en fijn om te lezen.

Margot van Hummel zorgde voor een fijn leesbare vertaling van dit in het origineel Engels uitgegeven boek. Het boek wordt afgesloten met een aantal doe-opdrachten, raadsels en een quiz voor de lezer. Een fijne toevoeging met een reflectie naar het boek.

Een New York Times-bestseller voor ondernemers met een visie vanaf 11 jaar.