Max Modderman 3, grappenstrijd

Max Modderman 3, grappenstrijd

‘Ik ben de grappigste van de klas, maar iedereen noemt me…’

Max heeft een nieuw klasgenootje, Pip. En hij is écht niet verliefd op haar. Echt niet. Bah.
Dan haalt Pips tweelingbroer Sven een grap met Max uit. Vlak voor Pips neus! Omdat Max de grappigste van de klas is, moet hij wel wraak nemen. Dat kan maar één ding betekenen: het is tijd voor een grappenstrijd! En waar kun je die beter houden dan op schoolkamp?

Hilarisch, spannend en vlot verteld

Liefhebbers van Het leven van een loser en Niek de Groot opgelet. Hier is Max Modderman! Max is de grappigste van de klas. In zijn dorp is hij beroemd, hij heeft namelijk een talentenjacht gewonnen. Zijn beste vriend Hugo gaat een boek over hem schrijven, want alle beroemdheden hebben natuurlijk een biografie nodig. Stiekem is Max verliefd op Pip, het nieuwe meisje in de klas. Hij waarschuwt je dan ook alvorens het lezen dat het kan uitdraaien op een liefdesverhaal. Maar eigenlijk moeten alle jongens van zijn leeftijd meisjes nog stom vinden, dus dat kan helemaal niet… Op schoolkamp barst de strijd los, Pip heeft namelijk een tweelingbroer, Sven, die ook gek is op het uithalen van grappen. Wie zal de nieuwe grappenkampioen worden?

Grappenstrijd is het derde deel in de serie over de grappige Max Modderman. De boeken zijn prima los van elkaar te lezen, maar wanneer je ze in volgorde leest leer je meer over de verschillende personages. De grappen van Max zijn origineel en tevens hilarisch, dus als je nog een grap zoekt voor één april? Pak zeker deze boeken er bij.
Het boek kent talloze zwart wit illustraties die perfect aansluiten bij de tekst. De stijl is basic maar zorgt er wel voor dat het boek vlot leesbaar is. Hierdoor is het boek geschikt voor een jonger publiek. Er is gekozen voor een groot lettertype wat de bladspiegel ondanks de vele illustraties overzichtelijk maakt. Het boekt kan tevens goed dienen als voorleesboek, de humor in dit boekt zorgt ervoor dat je lekker samen kunt lachen.

Voor de echte grappenmakers vanaf zeven jaar.