Meer avonturen van de dappere ridster

‘Opzij, opzij! Maak plaats voor mij!’

Of ze nu met de koning getrouwd is of niet, de dapperste ridster van het land zit nooit stil. Als ze haar band niet aan het plakken is, dan is ze wel wanhopige jongetjes uit bomen aan het halen, of vermiste honderdjarige dametjes aan het zoeken, of roept ze een veel te drukke groep 6 tot de orde. Ook helpt ze wanhopige boekhandelaren, verliefde koks en reuzen met kiespijn. En na elke grote of kleine heldendaad springt ze gauw weer op haar racefiets, want een ridster heeft altijd wat te doen!

Origineel, grappig, modern

De dappere ridster die we kennen uit de eerdere sprookjesbundel “Het Kattenmannetje” en haar eerdere verhalenbundel is terug. Er is een nieuwe bundel vol spannende en grappige verhalen verschenen over de dappere ridster, die op haar racefiets mensen en dieren te hulp schiet. De verhalen zijn origineel en zitten vol humor. Dat blijkt wel uit de volgende zin: ‘Wie had ooit gedacht dat een eenvoudige koning zou trouwen met de dapperste ridster van het land!’ Deze zin staat in het eerste verhaal ‘Waar is de kok?’

Stiekem zijn er wijze lessen verweven in de verhalen. Zo is er een verhaal over een eigenaresse van een boekwinkel die geen boeken meer verkoopt. De dappere ridster zegt dat dit niet komt doordat de kinderen teveel op hun schermpjes zitten, maar doordat volwassenen te weinig voorlezen. Ze gaat de scholen langs om daar de kinderen voor te lezen, waarbij ze stopt als het spannend wordt. De kinderen willen weten hoe het verhaal afloopt en kopen de boeken in de boekwinkel.

De illustraties van Milja Paagman zijn mooi en passen goed bij de verhalen. Er staan kleine strooi-illustraties in het boek, maar ook paginagrote illustraties. Samen met het verhaal vormen ze één geheel.

Achterin vind je handige tips voor toekomstige ridsters én vind je een test om erachter te komen of jij al een echte ridster bent.

Voor alle stoere ridders en ridsters vanaf 6 jaar.