Miljonairs kind – Het verborgen eiland

‘Heeft iedereen zijn riemen vast? We gaan de landing inzetten!’

De ouders van Zilver zijn multimiljonair, maar dat mag niemand weten. Zilvers vader heeft een tropisch privé-eiland gekocht met een jungle, robot-dolfijnen, geheime tunnels en nog veel meer! Tijdens een storm spoelt het jacht van een andere miljonair aan op het eiland. Zilver en zijn familie moeten noodgedwongen doen alsnog zij ook schipbreukelingen zijn om hun rijkdommen geheim te houden. Dan vinden Zilver en Lennon vreemde flessenpost. Iemand houdt het eiland in de gaten. Ze weten het zeker: ze zijn in groot gevaar…

Spannend, technologisch en hilarisch

Ken je de beste vrienden Zilver en Lennon al? De vader van Zilver is een multimiljonair, maar dat is uiterst geheim dus mondje dicht! Ilona de lange schreef de avontuurlijke serie Miljonairs kind. In alweer het derde deel van de serie verhuizen Zilver en Lennon naar een geheim privé-strand dat de vader van Zilver helemaal zelf heeft laten bouwen. Het eiland zit boordevol hightech snufjes en de meest indrukwekkende geheime gangen, ondergrondse kamers en echte eilandse elementen. Maar het eiland kent niet alleen maar mooie dingen, het drijft namelijk in een zee van plastic. De oceaan om hen heen is zo vervuild, dat Zilver en Lennon besluiten dat ze er iets aan willen doen; ze ontwerpen de Vermorzelaar, een machine die de wereld schoner gaat maken.

Als ze op het eiland onverwacht te maken krijgen met drenkelingen, proberen ze uit alle macht hun geheim te verbergen. Maar wat is er nou leuk zijn aan multimiljonair als je hiervan niets kunt laten zien aan de buitenwereld? Wil de vader van Zilver toch zijn geheim kenbaar maken? Of blijven ze in eenzaamheid leven? Je leest het in dit spannende nieuwe deel.

Het boek kent een spannende verhaallijn met daarin volop hilarische gebeurtenissen die we gewend zijn van de twee vrienden. Deze hilariteit zien we terug in de vele zwart-wit illustraties van Micky Dirkzwager. Zijn karakteristieke tekenstijl laat dit boek tot leven komen. Dit derde deel is een boek met een informatief element, de vervuiling van onze aarde. Het drukt je als lezer met de neus op de feiten van ons overmatig plastic gebruik en de effecten daarvan op onze aarde. Een schildpad verstrikt in een visnet, een baai vol lege flessen, dieren die dit plastic eten… Als lezer wil je direct in actie komen, want een schonere aarde begint bij jezelf. Zilver en Lennon bedenken een plan om ook een steentje bij te dragen, en wie weet ben jij als lezer wel net zo geïnspireerd.

Een avontuurlijk verhaal voor fans van onder andere De waanzinnige boomhut vanaf negen jaar.