Mo en Tijger gaan op reis

Mo en Tijger gaan op reis

‘Ga je mee op reis met Mo en Tijger?’

Mo, zijn broertje Sem, hond Tijger en papa en mama gaan logeren bij opa. Opa woont in de duinen en Sem en Mo kijken erg uit naar de reis. Thuis valt niets te beleven, ze vinden het maar saai. Helaas komt er veel bij kijken als je op reis gaat. Thuis zijn de ouders van Mo druk in de weer. De koffers moeten worden ingepakt, er moeten broodjes worden gehaald voor onderweg, en Tijger moet nog worden uitgelaten. Ze vertrekken in een oude bus. Papa wil de bus opknappen maar heeft het noodzakelijke gedaan om er mee op reis te kunnen. Echter werkt de bus niet naar behoren en onderweg komen ze met een grote knal tot stilstand tegen een lantaarnpaal. De twijfel slaat toe, zouden ze nog wel op tijd bij opa aankomen? Is het nog wel mogelijk om verder te kunnen reizen? De reis naar opa blijkt vol avonturen te zitten.

Spannend, avontuurlijk en gedetailleerde illustraties

Mo en Tijger gaan op reis is het tweede deel in de serie over Mo en Tijger. Het boek is een bundel van vijf verhalen die oplopen in leesniveau. Het boek groeit mee met het kind van AVI niveau E3 naar Avi niveau M5. De verschillende verhalen samen vormen een doorlopend verhaal.
De illustraties, gemaakt door Gertie Jaquet, brengen het verhaal tot leven. De prachtige, gedetailleerde illustraties versterken de tekst waardoor kinderen beter kunnen begrijpen wat ze lezen als ze bij een hoger AVI niveau zijn beland. Naarmate je verder leest worden de letters steeds kleiner waardoor er meer tekst op een bladzijde past. Het boek is geschikt om voor te lezen aan kinderen vanaf vier á vijf jaar. Om het boek zelf te kunnen lezen moet je ongeveer AVI Niveau E4 beheersen zodat je ook de laatste twee verhalen op AVI Niveau M5 zelf kan lezen met de nodige concentratie. Er is in deze verhalen gekozen voor makkelijke woorden, wat het zelfstandig lezen makkelijker maakt. Wat ook fijn is aan dit boek is dat iedere nieuwe zin op een nieuwe regel start waardoor het voor kinderen zeer overzichtelijk is om te lezen.

Een spannend boek voor ieder kind dat op zoek is naar een leuk avontuur!