Monster Zoo 1 – voedertijd

Houd jij van spanning, actie, humor en heel veel monsters? Lees dan dit boek!

Jindra Heuvelmans is een doodgewone brugklasser; tot hij op een dag benoemd wordt tot bewaker van de Monster Zoo: een gigantisch ondergronds complex vol draken en monsters. En die levensgevaarlijke wezens hebben een razende honger…

Actie, spanning, monsters

De vader van Jindra Heuvelmans werkt als oppasser in een dierentuin. Zijn vader werkt dus met dieren, ook gevaarlijke dieren, en hij laat Jindra af en toe vreemde dingen met dieren doen. Zo legde hij bijvoorbeeld een gevaarlijke slang op zijn bed die Jindra onschadelijk moest maken. Gelukkig lukte dat, maar zijn moeder was woest toen ze dit ontdekte. Niet lang daarna gingen zijn ouders scheiden.

Sinds de scheiding ziet Jindra zijn vader niet meer zo vaak. Op een dag komt een bekende hem van school halen. Het is Liss, een oppasser in dezelfde dierentuin als waar zijn vader werkt. Ze heeft slecht nieuws. Zijn vader ligt in het ziekenhuis. Hij is door iets gebeten, door een slang of zo. Er zit een enorme giftand in zijn arm en het gaat slecht met hem. Jindra gaat snel naar hem toe en zijn vader wordt eventjes wakker en zegt dat alleen Jindra een antiserum kan halen. En dan vertelt zijn vader iets dat Jindra nauwelijks kan geloven: onder de dierentuin zit een geheime ruimte, waar draken en monsters zitten en zijn vader past op deze beesten, hij is een Monsterwaker. In die ondergrondse ruimte ligt ook het antiserum dat nodig is voor zijn vader. Jindra haalt het antiserum en hij wordt benoemd als opvolger van zijn vader, Monsterwaker no 84. Hij moet vanaf dan dus voor de monsters zorgen. Maar er komen indringers die verschrikkelijke plannen hebben met bepaalde monsters uit Monster Zoo. Redt Jindra het in z’n eentje?

Dit is een heel spannend verhaal, geschreven voor kinderen vanaf 8 jaar, maar omdat het zo griezelig en spannend is, denk ik dat het boek eerder geschikt is voor kinderen vanaf een jaar of 10. Maar misschien ben ik gewoon te snel angstig…..

Monster Zoo is een graphic novel met een groot lettertype. Niet alleen het verhaal maar ook de tekeningen zijn behoorlijk griezelig en eng. Brrrrr, je zou er bijna nachtmerries van krijgen…… Kortom: een boek vol spanning, avontuur en enge monsters. Je moet niet te bang zijn aangelegd om dit boek te lezen. En heb je dit boek uit en wil je nog meer spanning en avontuur, dan hoef je niet lang te wachten op deel 2 want die verschijnt al in mei 2021. En wil je meer weten over de monsters die je in Monster Zoo hebt leren kennen, pak dan Het boek van wonderlijke wezens die werkelijk bestaan erbij. Ook kun je de superspannende andere serie van Tjerk Noordraven proberen: De engste serie ooit. Tjerk Noordraven debuteerde in 2017 met Het nieuwe spookhuis voor kinderen vanaf 9 jaar. Dat is het eerste boek uit de serie De engste serie ooit. Inmiddels zijn er al vier delen verschenen en in totaal krijgt de serie acht delen.

Leuk weetje: Tjerk Noordraven draagt in het openbaar altijd een opgezette vleerhond op zijn schouder!