Moordgids voor lieve meisjes

Moordgids voor lieve meisjes

Vanaf de eerste bladzijde bijt je je vast in dit verhaal en het laat je niet meer los.’

ZAAK GESLOTEN

Iedereen in Little Kilton kent het verhaal: de knappe en populaire eindexamenscholiere Andie Bell werd door haar vriendje Sal Singh vermoord, waarna hij zelfmoord pleegde.
Zelfs vijf jaar later ziet Pippa Fitz-Amobi nog de impact die de zaak op het dorp heeft gehad. Pippa heeft zich altijd afgevraagd wat er nu precies is gebeurd. Wanneer ze de zaak kiest als onderwerp voor haar profielwerkstuk, komen er al snel geheimen boven die iemand liever verborgen had willen houden. Het lijkt wel alsof diegene haar tegenwerkt – zou de echte moordenaar nog leven?

Boeiend, aangrijpend en realistisch

Pippa weet het zeker. Sal Dingh heeft Andie Bell niet vermoord. Ze doet er alles aan om de echte moordenaar op te sporen. Want als het Sal niet was, dan loopt de moordenaar dus nog steeds vrij rond. Pippa besluit de zaak als onderwerp van haar profielwerkstuk te kiezen. Ze bijt zich helemaal vast in de zaak en brengt nieuwe scenario’s aan het licht. Ze krijgt in haar onderzoek hulp van Ravi, de broer van Sal. Zal het ze lukken om de moordenaar op te sporen?

Dit verhaal grijpt je vanaf de eerste bladzijde en je blijft geboeid tot het einde. Je kunt het boek moeilijk aan de kant leggen. De lijst met verdachten groeit naar mate het verhaal vordert. De personages zijn realistisch en hebben allemaal hun eigen, unieke karaktereigenschappen. Door de verschillende plot twists in het boek, blijft het je verrassen en blijft het spannend tot het einde.

De vormgeving van het boek is erg origineel. Pippa houdt een voortgangslogboek bij. Deze logboeken zitten ook verwerkt in het verhaal, net als bijvoorbeeld het politierapport. Je wordt zo het onderzoek in gezogen. Je moet en zal de oplossing vinden, net als Pippa.

Een boeiende en aangrijpende thriller om te lezen vanaf 15 jaar.