Mus & kapitein Kwaadbaard en De 5 Slangen

‘Als u bent wie ik denk dat u bent, moet u nu naar me luisteren. Als u niet bent wie ik denk dat u bent, is dat ook goed, maar zeg dat dan, zodat ik verder kan zoeken. Bent u kapitein Kwaadbaard?’

Mus is wees en woont in Zeeburgerdam. Op een dag wordt het havenstadje overvallen door de beruchte piratenbende De 5 Slangen. Mus weet als enige te ontsnappen en roept de hulp in van kapitein Kwaadbaard. Hij was ooit lid van De 5 Slangen en is de enige die het tegen de brute leider durft op te nemen. Maar Kwaadbaard is niet van plan zijn zwaard weer op te pakken, tot hij van Mus belangrijk nieuws hoort…

Spannend, fantasierijk en humoristisch

Maak kennis met Mus. Mus is een stoere meid, die weet wat ze wil. Ze is wees en woont in Zeeburgerdam. Wanneer dit stadje overvallen wordt door de piratenbenden De 5 Slangen, weet zij te ontsnappen en roept ze de hulp in van kapitein Kwaadbaard. Ze trekken door verschillende stadjes en ontmoeten de meest bijzondere figuren. Ze bedenken een plan om Zeeburgerdam terug te veroveren. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Zal het ze lukken?

In het verhaal komen thema’s als vriendschap, familie en vertrouwen aan de orde. Het is spannend, avontuurlijk en sfeervol met een flinke dosis humor en moed. Je wilt blijven lezen, want je moet weten hoe het afloopt.

Mus & kapitein Kwaadbaard en De 5 Slangen is hét kinderboekendebuut voor Kevin Hassing. Hij weet zich met dit boek echt op de kaart te zetten. Hij heeft gevoel voor humor en een hele fijne schrijfstijl. Je ziet het verhaal helemaal voor je. Je kruipt in de huid van Mus en beleeft samen met haar de avonturen. En gelukkig zit Kevin Hassing niet stil. Hij werkt al aan een nieuw boek over Mus en kapitein Kwaadbaard. Ik kan niet wachten!

De paginagrote, kleurrijke illustraties van Linde Faas zijn betoverend mooi. Ze geven een bijzondere sfeer aan het verhaal. Je kunt er niet zomaar aan voorbij gaan, je blijft er hangen om ze helemaal in je op te nemen.

Een prachtig, fantasierijk en avontuurlijk verhaal dat je helemaal voor je ziet voor stoere jongens en meisjes vanaf 10 jaar.