Naar school

‘Zonder scholen zou niemand wat leren’

Ga jij al naar school? Wil je wel eens weten wat je er allemaal doet? Hoeveel kinderen zitten er in een klas? Mogen je huisdieren ook mee? Wat doet een juf of meester? En wat leer je er allemaal? Deze en vele andere vragen worden in dit boek beantwoord. Met een leuke strip, een liedje, een knutselpagina, een uitklappagina en een miniquiz leer je alles over school.

Informatief, samenhangend en waardevol

Dit informatieve prentenboek is een deel uit de serie Willewete, boeken die informatieve vragen van jonge kinderen beantwoorden. Dit boek vertelt je alles over het naar school gaan. Het boek neemt je mee in de verhaallijn rondom Lot die voor het eerst naar school gaat.

Naast deze verhaallijn worden er uitstapjes gemaakt naar verschillende onderwerpen die te maken hebben met het thema school. Zo leer je een stukje over de geschiedenis van het naar school gaan en wordt er teruggeblikt op de school van je opa en oma. Tevens wordt er aandacht besteedt aan wat er in je rugzakje moet zitten wanneer je naar school gaat zodat kinderen goed voorbereid op weg kunnen gaan. Er worden belangrijke zaken als de klassituatie en het wc gebruik uitgelegd aan de hand van een informatief verhaal. Er is aandacht voor het schoolreisje, de pauzehap, maar ook verjaardagen komen aan bod. Tot slot wordt je meegenomen naar scholen in andere landen waardoor het verschil met ons onderwijssysteem goed zichtbaar wordt. Dit alles maakt dit een erg compleet informatief boek over het naar school gaan voor kleuters.

In de prentenboeken van Willewete staan naast een verhaal ook altijd doe-opgaven. Zo zijn er liedjes aan dit boek toegevoegd om te kunnen zingen, staat er een knutselopdracht in om je eigen tas te maken, kan je meedoen aan een miniquiz, en speel je een spel waarbij je verbanden moet zoeken tussen plaatjes. Dit maakt het boek niet alleen leuk om te lezen, maar laat je kleuter actief meedenken en doen.

Een informatief prentenboek over iets wat je (bijna) elke dag doet, namelijk naar school gaan. Voor leergierige leerlingen vanaf vier jaar.