Neem nooit een beer mee naar school

‘Het lijkt misschien een heel goed idee, maar neem hem alsjeblieft niet mee.’

Er is maar één regel als je voor de allereerste keer naar school gaat.
Neem alsjeblieft je BEER niet mee!
Een lief en grappig verhaal, perfect voor kinderen die voor het eerst naar school gaan.

Humoristisch, liefdevol en karakteristiek

‘Als je voor de allereerste keer naar school gaat, is het beter dat je je beer thuislaat.’ Het is namelijk nooit een goed idee om een beer mee naar school te nemen, en dat bewijst dit boek maar al te goed. Heb je er wel eens over nagedacht dat al je klasgenoten bang kunnen zijn voor jouw beer? En een beer past natuurlijk helemaal op de stoeltjes in de klas. En een beer eet natuurlijk bereveel! Straks eet hij nog de lunch van je klasgenoten en je eigen lunch op…

In dit boek wordt op een humoristische wijze aandacht besteed aan de eerste schooldag. Voor veel kinderen is het fijn om een knuffel mee te nemen die ze steun biedt op zo’n dag. Toch is dat niet erg handig op school. Knuffels kunnen vies worden of nog erger, kwijt raken. Door dit op grappige manier te bespreken in dit boek met de omtovering tot een levensgrote beer, wordt het voor de kleuters duidelijk dat het op school fijn is en ze hun knuffel niet nodig hebben. En het allerfijnste? Op het eind van de schooldag zijn de kleuter en beer weer herenigd!

Britta Teckentrup heeft al diverse prijzen ontvangen voor haar kinderboekenillustraties waaronder de Excellence Award Global Illustration Awards 2016. En dat ze die prijzen verdient blijkt ook weer met dit boek. De personages zijn in zwart wit waardoor ze de aandacht trekken in de kleurrijke omgeving. Door beer ook een kleur te geven weet je dat het gaat om een knuffel en niet om een echte beer. Dit zorgt voor een vrolijk en kleurrijk geheel.

Een lief en grappig verhaal, perfect voor kinderen die voor het eerst naar school gaan vanaf drie jaar.