Niets dan liefde

Niets dan liefde
Tags: ,

Drie generaties liefde in vogelvlucht!

De meeste dingen beginnen heel klein. Behalve onze liefde voor jou, die kon niet groter zijn. Mama’s Sarah De Bie en Laura Muls kropen in pen en tekenpotlood voor dit liefdevol, speels en universeel herkenbaar voorleesverhaal over de vele uitingen van liefde in een modern gezin. Tijdens het voorlezen kunnen jonge meelezers op zoek gaan naar de bijtjes die verstopt zijn in het boek. Niets dan liefde is een warme ode aan het ouderschap en de liefde die een leven lang vanzelfsprekend voelt. Een boek om nog generaties lang te koesteren.

Liefdevol, herkenbaar, zacht

Een lief verhaal dat toont hoe groot en onvoorwaardelijk de liefde van twee mensen voor hun kindje is. Daarbij valt al het andere in het niet, niets is zo GROOT als de liefde voor hun kind. In vogelvlucht zien we hun leven als gezin voorbij komen. Uitgedrukt in zachte, fantasievolle tekeningen met weinig tekst. De higlights vanaf  kindertijd naar volwassenheid vormen het verhaal met als rode draad natuurlijk ‘de liefde’. En als het kind volwassen is begint alles gewoon weer overnieuw. De cyclus is rond, de personages krijgen vanaf dan een andere rol maar de liefde blijft!

De kracht van het boek zit vooral in de beeldende illustraties die de volledige bladzijdes beslaan. De tekst is in een prettig lettertype afgedrukt op de platen. Er zijn niet veel woorden nodig om het uitgebeelde verhaal te vertellen. Er staan dan ook hooguit drie regels op één pagina en dat voldoet. Opvallend is dat de personages geen naam hebben. Dit benadrukt wel dat de boodschap die gegeven wordt universeel is en niet gebonden aan een persoon of tijd.

Een leuke toevoeging is de uitdaging voor de allerjongsten om bijtjes te zoeken. Deze bevinden zich steeds op een ander plekje ergens op de platen.

Het boek is geschikt om voor te lezen aan kinderen vanaf een jaar of 2.