Overal zijn beestjes

‘Overal op de wereld leven beestjes. Er zijn miljoenen verschillende soorten. Je komt ze bijna overal tegen: scharrelend onder de grond, vliegend door de lucht of glijdend over het water.’

Haal je vergrootglas tevoorschijn en vergroot je kennis van de wonderlijke wereld van de beestjes. Waag je in het regenwoud waar de tarantula’s jagen en neem eens een kijkje binnen in een bijenkorf. Kleine dieren vind je echt overal, in je huis en in je tuin. Laat je verrassen door het bonte, bizarre en boeiende leven van deze kruipende kriebelbeestjes.

Informatief, fictief, dierenwereld

Ga je mee op ontdekkingstocht in de wereld van de kleine kriebelbeestjes? Ze zijn namelijk overal te vinden! Til maar eens een steen op, om te kijken welke dieren je eronder kan vinden. In dit prachtig geïllustreerde boek van Fontaine uitgevers vind je ze allemaal!

Het boek begint met een uitleg over wat insecten zijn. Wat is kenmerkend? Hier vind je ook vier recordbrekers, vier dieren die het sterkste, het snelste, het luidruchtigste en het langste zijn.

Daarna worden insecten en kleine beestjes genoemd die al heel lang op deze planeet rondlopen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het zilvervisje, er zijn vergelijkbare exemplaren gevonden die 200 miljoen jaar geleden leefden. Verder kan je in het boek informatie vinden over dieren die heel goed samen kunnen werken, dieren die leven in zwermen. Je leert hoe er gejaagd wordt. Als laatste is er een pagina die ingaat op een wereld zonder beestjes. Wat kunnen wij doen om ze te beschermen?

De sprankelende en kleurrijke illustraties van Britta Teckentrup maken het boek aantrekkelijk voor kinderen en brengen de dieren tot leven. Het is prachtig vormgegeven. Alleen de omslag is al de moeite waard. De lieveheersbeestjes liggen erop wat een mooi effect geeft. Het boek is te gebruiken in de onderbouw en in de middenbouw. De kinderen in de middenbouw kunnen te teksten lezen en de kinderen in de onderbouw zullen genieten van het kijken naar de prenten. Het boek staat boordevol interessante weetjes en feitjes.

Voor elke dierenliefhebber vanaf 6 jaar!