Overal zijn reptielen

Zoektocht: zie jij een Phelsuma antanosy? Wat? Weet je niet wat dat voor dier is? Lees dan maar gauw dit leerzame reptielenboek!’

Trek je stevige schoenen aan, want we gaan op zoek naar reptielen. Volg gekko’s in het oerwoud van Madagaskar, wandel over het strand om te zien hoe schildpadjes uit hun ei kruipen en klim vlug in een boom als je een komodovaraan tegenkomt. De kleurrijke wereld van reptielen zit vol verrassingen.

Levendig, actueel, mooie vormgeving

Wie de boeken “Overal zijn vissen” en “Overal zijn beestjes” heeft gelezen en bekeken weet dat boeken van de hand van Britta Teckentrup je mee kunnen nemen naar een levende, kleurrijke wereld van de dieren. Er zijn inmiddels al meer dan 90 prentenboeken van haar verschenen. Veel hè! Hoe geweldig is het dat er nu weer zo’n prachtig, mooi vormgegeven boek van haar in de winkel ligt. De gouden schildpadjes, afgebeeld op de hardcover, verraden al een beetje wat je kan verwachten als je dit boek gaat lezen en bekijken. Het start met een uitleg over wat een reptiel precies voor dier is. Over de bladzijdes verspreid staan steeds verschillende soorten afgebeeld met daarbij een korte uitleg-tekst. Tal van reptielsoorten komen zo in beeld, je leert over hun leefwijze en leefgebied.

Helaas krijgen reptielen het steeds zwaarder en is het belangrijk dat wij ze helpen. Hoe de natuurbescherming zich momenteel hard maakt voor deze dieren staat ook in dit boek. En hou je van zoeken? Dan kun je je hart ophalen want er worden tal van zoekvragen gesteld. Deze zoekvragen kun je steeds lezen in een ovaal. Trouwens, ergens in dit boek houdt een Phelsuma antanosy zich schuil. Kun jij hem vinden? Succes met zoeken alvast.

Voor alle kinderen vanaf ongeveer 7 jaar die wel eens een kijkje willen nemen in de kleurrijke wereld van de reptielen!