Rebelse honden

‘Heldenverhalen van trouwe viervoeters.’

In dit bijzondere boek staan verhalen over meer dan dertig honden die écht (hebben) bestaan. Wist je bijvoorbeeld dat er tijdens de Tweede Wereldoorlog heldhaftige viervoeters rondliepen? Of dat er een filmhond bestaat die op zijn hoogtepunt meer dan 2300 euro per week verdiende? En dat er een echte astropup is die door de ruimte reisde? Er is zelfs een hond die een eiland vol pinguïns beschermt. Kom van alles te weten over deze en andere fascinerende honden van over de hele wereld. En lees over hondenhistorie, parmantige puppy’s en nog veel meer!

Interessant, trouwe viervoeters, geschiedenis

Bij het lezen van dit boek zat ik regelmatig met een glimlach op mijn gezicht. Wat zijn honden toch bijzondere beesten! In de jaren dat de vriendschap tussen mens en hond bestaat, bleken honden tot verbazingwekkende zaken in staat. Je maakt in dit boek kennis met 30 honden van over de hele wereld die echt hebben bestaan. Ze hebben door de ruimte gereisd, rampen voorkomen, belangrijke ontdekkingen gedaan en hun leven gewaagd om anderen te redden. Dit boek eert alle harige helden!

Het boek begint met een tijdlijn, waarop onder andere te zien is wanneer de eerste hond is begraven met zijn baasje (al rond 12.000 V.C!), wanneer de eerste haute couture voor honden wordt ontworpen, de eerste hulphonden en het aantal honden op de aarde. Daarna wordt er per pagina een bijzondere hond beschreven. Op de ene kant van de bladzijde staat de tekst en op de andere kant van de bladzijde staat een mooie illustratie van de desbetreffende hond. Deze illustraties zijn gemaakt door 17 verschillende internationale kunstenaars, zodat elk portret er anders uitziet. Door de opbouw van het boek, is het toch één geheel geworden.

Voor alle liefhebbers en bezitters van trouwe viervoeters.