Reizigers

Reizigers
Categorieën: , , ,
Tags: ,
Series:

‘Welk dier maakt de reis van zijn leven?’

Alle dieren in dit boek zijn slimme reizigers. Ben je benieuwd waar ze naartoe gaan? Reis mee met de noordse stern, de chinookzalm, de steppezebra, de rode krab, de boerenzwaluw, de grote witte haai, de kraanvogel, het rendier en de monarchvlinder.

Gedetailleerd, interessant en overzichtelijk

Reizigers is het vijfde deel in de serie Superbeesjes, een serie van Clavis met non-fictie prentenboeken over bijzondere dieren. In alle delen van deze serie hebben de hoofdrolspelers iets met elkaar gemeen. In dit deel ontmoeten wij de reizigers van het dierenrijk. Je leert negen verschillende soorten reizigers beter kennen. Deze reizigers behoren tot verschillende klassen. Zo komen er vogels, zoogdieren, vissen, schaaldieren en insecten voorbij.

De vormgeving is prachtig en bij ieder dier gelijk, dat maakt het overzichtelijk. Ieder dier heeft drie dubbele bladzijden tot zijn/haar beschikking. Op de eerste dubbele pagina wordt het dier aan je voorgesteld. Dit gebeurt met een grote illustratie van het desbetreffende dier met bovenaan de pagina een klein kader met tekst. Daarna volgt er een dubbele pagina vol informatie over het dier. Je vindt daar onder andere informatie over het leefgebied, de vijanden, de snelheid en de uiterlijke kenmerken. Op de laatste dubbele pagina wordt er, vanuit het dier, dieper ingegaan op de reis die het dier maakt.

Alle informatie in het boek wordt ondersteund door prachtige, gedetailleerde illustraties van Steffie Padmos. De verhouding tussen tekst en illustraties is goed in balans. Ieder dier heeft zijn of haar eigen hoofdkleur, dat maakt het boek handig in gebruik.

Een prachtig informatief prentenboek om keer op keer van te genieten. Geschikt voor biologen vanaf 5 jaar.