Roar: De vloek

‘Volg Roar en Horg terwijl zij belaagd worden door woeste wolven, de enorme ijsreus Fornjotr en de boze heks Katula Tøverkøl.’

Dit is de geschiedenis van het Vikingjongetje Roar. Hij leefde lang geleden in het vissersdorpje Knøterborg. Roar wil het liefst als alle andere Vikingkinderen zijn. Maar er rust een vervelende vloek op hem. Als Roar boos wordt, is hij zichzelf niet meer en verandert hij in een woeste ijsbeer. Dan jaagt hij zelfs de stoerste Vikingkrijger de stuipen op het lijf! Daarom wordt Roar uit Knøterborg verbannen.

Gelukkig hoeft hij niet alleen op zoek naar een oplossing voor zijn vloek. Horg, de leider van Knøterborg weet iemand die Roar misschien kan helpen…

Geschiedenis, Vikingen en strip

Uitgeverij Zwijsen ontwikkelde een reeks strips speciaal voor kinderen in groep 3 t/m 5. Het lettertype van de strips is goed leesbaar en de illustraties helpen kinderen om de tekst beter te begrijpen. De auteurs van dit stripboek (Roar: De vloek) Robbert Damen en Daniel van den Broek  zijn bekenden in de wereld van het stripverhaal. De strip is geschreven door Robbert Damen. Daniel van den Broek verzorgde de humoristische illustraties.

De strip vertelt het verhaal van de sympathieke Roar. Roar verandert in een ijsbeer wanneer hij boos wordt en dat zorgt nogal eens voor problemen. Daarom wordt hij verbannen. Gelukkig gaat Horg, leider van Knøterborg met hem mee. Hij weet wel een oplossing en hiervoor moeten zij op zoek naar de heks Katula Tøverkøl. Helaas is Katula niet thuis en moeten zij zoeken op de ijsberg waar zij voor het laatst gezien is. Op de ijsberg woont Fornjotr, een enorme ijsreus. Dat wordt een zeer spannend avontuur met een verrassende afloop!

Roar: De vloek is een humoristische avonturenstrip op leesniveau AVI E5 en is geschikt voor liefhebbers van fantasy, historie en mysterie van 8-10 jaar.