Zonder vrienden is het helemaal
niet fijn om jarig te zijn!
Arme Rotkat.
Maar… er is iets wat hij niet weet.
Zou het dan toch nog feest worden?

Grappig, vrolijk en feestelijk

Hiep, hiep, hoera! Onze favoriete kat is jarig! Rotkat is een jaartje ouder geworden en dat wil hij samen met zijn vrienden vieren. Maar hij kan ze nergens vinden. Rotkat besluit ze te gaan zoeken in de stad. Hoe langer hij zoekt, hoe verdrietiger hij wordt. Hij had zijn verjaardag heel anders voorgesteld. Maar net als hij de zoektocht bijna opgegeven heeft, neemt het verhaal een bijzondere wending. Zal het dan toch nog een fijne verjaardag worden voor Rotkat?

Dat er een feestje gevierd wordt in dit boek is wel duidelijk. De cover is bedekt met allemaal confetti, wat direct heel feestelijk oogt. Daarnaast zijn de schutbladeren erg kleurrijk. De vrolijke illustraties van Milja Praagman sluiten perfect aan bij het verhaal. Ze geven het verhaal precies de juiste sfeer.

Rotkat is jarig is het tweede boek over deze bijzondere kat. In het eerste deel, Rotkat, leer je dit bijzondere personage kennen. De boeken over Rotkat komen uit de serie Tijgerlezen. De boeken in deze serie zijn geschreven met het idee dat alle kinderen plezier moeten kunnen beleven aan het lezen van een verhaal. De boeken uit de serie zijn vaak grappig of spannend. Het lettertype is iets groter en de zinnen zijn relatief kort, zodat het ook voor de beginnende lezer goed te lezen is. De boeken zijn niet ingedeeld op AVI-niveau, iedereen mag de boeken lezen. Er zijn inmiddels al heel wat boeken verschenen in deze serie.

Heb jij zin om een feestje te vieren? Duik dan direct in dit verhaal. Het is geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar.