Schateiland

‘Ahoy maatjes!’

Jim Hawkins droomt van een leven op zee. Maar wanneer er een oude kapitein opduikt met een geheim, begint er een veel groter avontuur dan waar Jim ooit van had kunnen dromen. Al gauw is hij een schat op het spoor, samen met een verdachte zeeman die Long John Silver heet…
Zal Jim ontsnappen aan de piraten? Of moet hij van de loopplank af?

Klim aan boord, samen met Jim, een kletsende papegaai, en een hele bende bandieten, en beleef een hilarisch avontuur op de volle zee! Maak je klaar voor Boten! Buit! Boekaniers!

Spannend, klassiek en speels

In de serie Comic classics worden klassiekers opnieuw uitgegeven als graphic novels. Ook de klassieker Schateiland van Robert Louis Stevenson is hiervoor gebruikt. Voor dit boek is de oorspronkelijke tekst een klein beetje ingekort en vertaald door Edward van de Vendel. Jack Noel verzorgde de vrolijke illustraties die volledig in zwart-wit zijn gedrukt en blauw als steunkleur hebben.

Het boek kent een opeenvolging van spannende gebeurtenissen. Zo worden er moorden gepleegd, gaan er mensen op de vlucht en worden er de meest gemene plannetjes gesmeed. Deze soms ietwat brute gebeurtenissen zijn erg luchtig beschreven, waardoor het lezers niet afschrik. Door hier een flinke portie humor aan toe te voegen is dit een lastig boek om niet in één keer uit te lezen.

De vormgeving is speels, met her en der grappige uitspraken bij illustraties of een voetnoot van de uitgeverij. Er is een vlotte afwisseling tussen tekst en illustraties en ook de tekst is steeds op andere wijze gedrukt. De hoofdstukken zijn kort en maken het een vlot leesbaar boek. De tekst bevat de nodige piratentermen die steeds is losse blokjes worden uitgelegd waardoor je het verhaal zonder enige voorkennis over piraten kunt lezen.

Ga jij mee op avontuur met Jim? Of zet jij liever niet jouw leven op het spel door mee te varen met een bende piraten. Voor een ieder die durft vanaf negen jaar.