Scoren!

‘De sterkste verhalen over de grootste Nederlandse sporters’

Ken jij het verhaal van Jaap Eden, de eerste echte sportheld van Nederland? Weet jij hoe Dafne Schippers wereldkampioen werd? En hoe Tom Dumoulin de honderdste Giro d’Italia wist te winnen?

In Scoren! lees je korte verhalen over de prestaties en successen van grootste Nederlandse sporters aller tijden. Van Johan Cruijff tot de OranjeLeeuwinnen, van Fanny Blankers-Koen tot Ireen Wüst en van Epke Zonderland tot Max Verstappen. Ook de stoerste feitjes en gekste records komen voorbij. Zo kom je alles te weten over de Nederlandse sportgeschiedenis.

Sportief, divers en indrukwekkend

In het boek Scoren! is een divers aanbod opgenomen van de indrukwekkende sportprestaties die ons kleine kikkerlandje kent. Van voetbal tot tennis en van schaatsen tot Formule 1, het boek bevat talloze verhalen over de vele sportprestaties van onze helden. Anky van Grunsven die meermaals goud won op de Olympische spelen, Max Verstappen die als jongste Formule 1 coureur al vele records verbroken heeft en de OranjeLeeuwinnen die het damesvoetbal in Nederland een echte boost hebben gegeven.

Ieder verhaal, met in de hoofdrol steeds een nieuwe sportheld of team, begint met een paginagrote, kleurrijke illustratie gemaakt door Nazrina Rodjan. Vervolgens is er in een fictief verhaal één van de prestaties beschreven die deze sportheld heeft weten neer te zetten. Op de laatste bladzijde worden steeds de prestaties en feitjes en weetjes opgesomd waardoor je kennis over de desbetreffende sporter nog groter wordt.

De verhalen in dit boek zijn vlot geschreven en dienen zich daardoor ook prima als voorleesverhalen. De verhalen zijn kort en geven vaak de boodschap mee dat niets onmogelijk is. Dit geeft je als lezer en sportfan zelf ook motivatie om te strijden voor de doelen en dromen die je najaagt.

Voor sportliefhebbers vanaf zeven jaar.