Sinterklaas zoekboek

Sinterklaas zoekboek

‘Stap mee in de wonderlijke wereld van Sint en Piet en droom weg bij deze vrolijke zoekplaten.’

Sinterklaas en zijn Pieten hebben het druk. Ze moeten het paard verzorgen, de brieven lezen, cadeautjes klaar maken, op klimles gaan, mandarijnen plukken en nog zoveel meer… Af en toe raken ze wat kwijt. Help jij hen deze spullen te zoeken en te tellen?

Kleurrijk, actief en vrolijk

Kathleen Amant, bekend van onder andere de prentenboeken over Anna, heeft een prachtig zoekboek gemaakt rondom het thema Sinterklaas. Ze verzorgde zelf de illustraties welke direct te herkennen zijn door haar bekende eigen tekenstijl. Op de titelpagina en achterkant staan diverse afbeeldingen die in het boek gezocht moeten worden. De opdracht staat beschreven in de flaptekst. Verder bevat het boek geen tekst, wel zijn er enkele woordjes verstopt in de afbeeldingen.

De paginagrote illustraties vormen steeds een ander deel van het verhaal. Beginnend met Sinterklaas die lekker ligt te slapen in zijn bed in Spanje. We volgen de reis naar Nederland. Wat gaat er allemaal vooraf aan de reis? Het verzorgen van de paarden, het bij elkaar zoeken van het speelgoed, het plukken van de mandarijnen, aan alles is gedacht. Ook alledaagse dingen als avondeten en in bad gaan worden weerspiegeld in dit boek. Zo krijg je een compleet kijkje in het leven van Sint en zijn Pieten. Het boek eindigt met een bezoekje van Sint aan kinderen in ons land.

Door de vele details op de afbeeldingen biedt dit zoekboek een leuke uitdaging voor jonge kinderen. Voor beginnende lezers is het leuk om de verstrooide woordjes te lezen en daarnaast bevat het boek ook een telopdracht. Dit maakt het een divers en leerzaam zoekboek.

Voor Sint en Pietjes in spé vanaf drie jaar.