Snelle Sam – De klapper

Snelle Sam - De klapper
Series:

‘Grande Sam! Grande Sam!’

Sam gaat op trainingskamp in Italië. Hij krijgt er les van de wereldkampioen karten die hem allemaal nieuwe trucs leert. Teambaas Flavio Radiatore is onder de indruk en nodigt hem uit om er later in het jaar twee grote races te rijden.
Terug in Nederland gaat Sam met zijn vader, buurman Beppe en vriendje Carel naar de Grand Prix van Nederland. Bas Vandamme maakt er daar een groot spektakel van. Op school gaat het niet zo spectaculair. Sam moet beter zijn huiswerk maken, anders mag hij niet meer op zijn PlayBox racen.
Wanneer hij opnieuw in Italië is, maakt Sam zijn internationale debuut: hij verliest en hij wint, en heeft ook zijn eerste flinke crash. Maar de grote vraag is, weet Sam thuis te komen de Pizza Cup?!

Sportief, spannend en sensationeel

De klapper is alweer het derde deel in de stoere serie Snelle Sam geschreven door Formule 1 commentator Olav Mol. Sam is een groot liefhebber van karten de Formule 1. En laat hij nou ook nog erg goed zijn in dat eerste. Als teambaas Flavio Radiatore hem uitnodigt om voor hem te komen racen kan Sam zijn geluk niet op. Racen in Italië en en les krijgen van een wereldkampioen, dat zijn dromen die uitkomen.

Ook dit boek kent weer een aantal sportieve hoogtepunten. Een grote crash, geweld op het circuit, verliezen, winnen, Sam neemt je mee in zijn spannende kartraces. Het boek is tevens leerzaam door de vele tips die worden gegeven en de gedetailleerde beschrijvingen van de races. Ook de Formule 1 neemt weer een belangrijke positie in binnen dit verhaal. Weet de Nederlandse racer Bas Vandamme het kampioenschap binnen te slepen?

Het boek is ingedeeld in hoofdstukken van een fijne lengte, waarin tekst wordt afgewisseld met paginagrote zwart-wit illustraties van Renee Rienties. Tevens is iedere bladzijde onderaan versierd met een kleine illustratie van een karter die vol gas rijdt. En ook ieder begin van een hoofdstuk heeft een terugkerende illustratie van een racehelm. De balans tussen illustraties en tekst is prima voor de jongere lezer met een kortere spanningsboog. Door de vele hoogtepunten blijft het verhaal de spanning behouden en wil je als lezer graag door blijven lezen. Deze boeken binnen deze serie zijn goed los van elkaar te lezen, maar er worden wel herinneringen opgehaald uit eerdere verhalen. Het na elkaar lezen van de boeken draagt dus wel bij aan een stukje herkenning.

Een sensationeel boek voor de echte snelheidsduivel vanaf acht jaar.